• شنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۱ / ۱۵:۵۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401041812490
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

خلیل‌آباد تنها شهرستان قرمز کرونا در خراسان رضوی/۱۲ درصد جمعیت واکسن دریافت نکرده‌اند

خلیل‌آباد تنها شهرستان قرمز کرونا در خراسان رضوی/۱۲ درصد جمعیت واکسن دریافت نکرده‌اند
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد از برگشت این شهرستان به وضعیت قرمز کرونایی خبر داد.

محمد حسین‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه خلیل‌آباد تنها شهرستان قرمز در خراسان رضوی است، از الزامی شدن استفاده از ماسک در تمامی اماکن عمومی، مراسم و جلسات خبر داد و افزود: در حال حاضر یک نفر به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان و ۱۵ نفر در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

وی با اعلام وضعیت هشدار کرونا در خلیل‌آباد خاطرنشان کرد: متأسفانه طی روزهای گذشته به دلیل عادی انگاری‌ها، عدم تکمیل پوشش واکسیناسیون به ویژه در دوز سوم و شروع موج جدید کرونا در برخی کشورهای جهان، میزان موارد ابتلا، بستری و فوت ناشی از کرونا در جهان و همچنین کشور ما و به تبع شهرستان افزایش یافته است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد گفت: هر چند حدود یک ماه آمار موارد بستری مثبت و ابتلا در شهرستان خلیل‌آباد صفر بود اما طی یک هفته اخیر تعداد موارد بستری مثبت به یک نفر و تعداد موارد مثبت (قرنطینه) نیز به ۱۵ نفر رسیده است.

وی افزود: بر اساس آمار اعلامی تاکنون ۸۸.۲۳ درصد جمعیت خلیل‌آباد دوز اول واکسن کرونا را دریافت نموده و در برابر این ویروس واکسینه شده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد افزود: بالغ‌بر ۸۸ درصد جمعیت هدف نوبت اول، ۷۳ درصد نوبت دوم و درصد کمتری از افراد نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

حسین‌زاده با اظهار تأسف از اینکه حدود ۱۲ درصد جمعیت هیچ‌گونه دوز واکسنی را دریافت نکرده‌اند، اظهار کرد: اکنون در شهر خلیل‌آباد ۲ پایگاه و در تمام خانه‌های بهداشت تحت پوشش نیز واکسیناسیون انجام می‌شود. خوشبختانه فعلاً هیچ کمبودی به لحاظ واکسن در شهرستان وجود ندارد.

وی تأکید کرد: واکسیناسیون همچنان یک موضوع جدی و حیاتی است. می‌طلبد کسانی که ۶ ماه از تزریق دوز سومشان می‌گذرد نسبت به دریافت دوز چهارم یا همان یادآور در شهرستان اقدام کنند، همچنین آن دسته از افرادی که هیچ دوز واکسنی را دریافت نکرده‌اند با توجه به شکننده بودن شرایط و قرمز شدن مجدد شهرستان هرچه سریع‌تر نسبت به تزریق واکسن به پایگاه‌های مربوطه مراجعه کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان خلیل‌آباد از تمامی اهالی فهیم شهرستان خلیل‌آباد خواست؛ ضمن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی (استفاده از ماسک، شست و شوی دست‌ها، رعایت فاصله اجتماعی و ...) نسبت به تزریق دوز یادآور واکسن کرونا نیز اقدام نمایند.

بر اساس آمارهای اعلام شده نیز طی یک ماه گذشته شهرستان خلیل‌آباد در وضعیت آبی قرار گرفته بود که مجدد به رنگ قرمز در آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha