• شنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۱ / ۱۶:۲۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401041812498
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان:

از هنر تئاتر برای آشتی نسل جوان با ارزش های دفاع مقدس استفاده کنیم

از هنر تئاتر برای آشتی نسل جوان با ارزش های دفاع مقدس استفاده کنیم

ایسنا/گیلان مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، عامل اصلی عدم آشنایی نسل جوان با ارزش های انقلابی را فقدان معرفی و روایتگری و تبیین دانست و خاطرنشان کرد: باید هنر را پای کار آشتی دادن نسل جوان با ارزش های انقلاب و فرهنگ دفاع مقدس بیاوریم که بسیار هوشمندانه است.

رضا ثقتی در نشست با اعضای شورای سیاستگذاری هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت، حضور هنرمندان گیلانی در این شورا را موجب ارزش افزوده فرهنگ و هنر استان دانست و اظهار کرد: مردم گیلان با تئاتر زندگی می کنند و نفس می کشند.

وی با اشاره به ظرفیت بی بدیل تئاتر گیلان، افزود: اجرای تئاترهای موفق کشوری در گیلان با استقبال خوب مردم مواجه می شود و لذا اغلب هنرمندان خواستار رفتن به روی صحنه تئاتر گیلان هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان «فصل شیدایی» را یکی از نمونه های بارز علاقمندی گیلانی ها به تئاتر و نمایش دانست و عنوان کرد: امروزه با شکاف بین نسلی مواجه هستیم و نسل جوان و نوجوان ما نسبت به ارزش های انقلاب و دفاع مقدس بیگانه هستند.

ثقتی، عامل اصلی عدم آشنایی نسل جوان با ارزش های انقلابی را فقدان معرفی و روایتگری و تبیین دانست و خاطرنشان کرد: باید هنر را پای کار آشتی دادن نسل جوان با ارزش های انقلاب و فرهنگ دفاع مقدس بیاوریم که بسیار هوشمندانه است.

وی تئاتر را هنر روایتگری دانست و گفت: ارزش های دفاع مقدس ما بی نظیر است و در هیچ کجا دنیا سراغ نداریم که فرمانده در زمان بمباران شیمیایی ماسک خود را به سربازی که ماسک ندارد بدهد، اما شهید املاکی ما این کار را انجام داد.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه اگر به وسیله هنر این واقعیت ها را تبیین نکنیم در تاریخ دفن می شوند، عنوان کرد: برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری مانند تئاتر مقاومت می تواند نسل جوان را با ارزش های انقلابی پیوند دهد.

وی سیاست دولت سیزدهم را تمرکززدایی از فعالیت های فرهنگی و هنری دانست و یادآور شد: بسیاری از جشنواره ها که قبلا فقط در مرکز استان برگزار می شد را در چندین شهر برگزار کردیم و هفته فرهنگ و هنر رشت که سابقه بیست ساله دارد، امسال در ۱۷ شهرستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha