• یکشنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۱ / ۰۸:۵۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401041912710
  • خبرنگار : 50184

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

1679 مدرسه در کرمانشاه سند ندارد

1679 مدرسه در کرمانشاه سند ندارد

ایسنا/کرمانشاه معاون اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: از تعداد 3642 مدرسه در سطح استان کرمانشاه، 1679 مدرسه بدون سند هستند.

مهدی اقبال در نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و حقوق بیت المال استان کرمانشاه بااشاره به تلاش های انجام شده برای اجرای طرح کاداستر در کرمانشاه، اظهارکرد: در حال حاضر کمتر از 50 هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه سند دار نیست که آن هم به دلیل برخی موانع  و مشکلات است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در کرمانشاه تعامل و همکاری خوبی بین دستگاه های اجرایی برای اجرای طرح کاداستر وجود دارد.

معاون سازمان ثبت اسناد و املاک اضافه کرد: حدود یازده هزار و 9 قطعه و پلاک(ملک) در خزانه استان به نام دستگاه های اجرایی وجود دارد، اما در حال حاضر 1109 قطعه و پلاک مستندسازی نشده و سند ندارند.

وی ادامه داد: علت اصلی مستندسازی نکردن برای این تعداد قطعه و پلاک، نداشتن نقشه بوده که تهیه نقشه هم برای آنها هزینه زیادی در برداشته است که خوشبختانه با اقدامات انجام شده، هزینه نقشه از سوی سازمان ثبت برداشته شده و دستگاه های اجرایی باید پیگیر شوند تا بتوانیم ظرف سه ماه آینده برای این تعداد قطعه  و پلاک هم سند صادر کنیم.

اقبال در ادامه گفت: در استان کرمانشاه یک میلیون و 96 هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که باید طرح کاداستر را برای آنها اجرا کنیم و در این زمینه آماده همکاری لازم هستیم و تهیه نقشه هم برای روستائیان رایگان خواهد بود.

وی تصریح کرد: همچنین اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه 3642 مدرسه و ملک در سطح استان دارد که 1679 مورد آن هنوز سند مالکیت ندارند که علت آن هم مشکلات اعتباری برای تهیه نقشه بوده است.

به گفته این مسئول، اگر مسئولین آموزش و پرورش کرمانشاه پای کار بیایند، تاپایان امسال تمام این مدارس هم سنددار خواهند شد.

معاون سازمان ثبت اسناد کشور در ادامه به تبدیل قصرشیرین به منطقه آزاد تجاری اشاره کرد و گفت: متاسفانه آمار زمین خواری در مناطق آزاد بسیار بالاست که نمونه آن در منطقه آزاد اروند بود که در آن زمین خواری هایی صورت گرفت، بنابراین باید مانع از وقوع این اتفاق در قصرشیرین هم شویم، اما متاسفانه در حال حاضر مشکلی که پیش روی این کار وجود دارد، انتصاب نکردن رئیس و یا حتی سرپرست برای این منطقه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha