• یکشنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401041912790

"آفتاب گرگ و میش" منتخب فیلم شهر

"آفتاب گرگ و میش" منتخب فیلم شهر

ایسنا/فارس فیلم سینمایی "آفتاب گرگ و میش" به تهیه کنندگی و کارگردانی محسن دانشور بیری جزو منتخب‌های بخش مسابقه هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلمِ شهر قرار گرفت.

"آفتاب گرگ و میش" که پیش از این در پنجمین دوره جشنواره ملی فانوس (فارس) در بخش آزادِ فیلم بلند داستانی موفق به کسب جایزه بهترین فیلم سینمایی شده بود، اکنون در این آوردگاه سینمایی به رقابت با آثار سینمایی مطرح، خواهد رفت.

این فیلم سینمایی، در جشنواره فیلم شهر، با "خورشید، شنای پروانه، موقعیت مهدی، دسته دختران، بدون قرار قبلی، مرد بازنده، یدو، شب طلایی، پروا، ملاقات خصوصی، هناس، منصور، وانتافه، ایمو و آبادان یازده۶۰"، آثار حاضر در بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر بین سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰، رقابت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، “آفتاب گرگ و میش” روایتگرِ زندگی روزمره ی شخصیتی روستایی به نام هرمز خِیری می باشد که برای به دست آوردن یک شغل و زندگی آرام مجبور به مهاجرت از روستا به شهر می شود و در شهر اتفاقات ناخواسته ای برایش رقم می‌خورد.

هرمز آینه تمام نمای بسیاری از انسان های طبقه متوسط و ضعیف جامعه است که برای برطرف کردن ساده ترین نیازهای روزمره زندگیشان دچار چالش هستند اما تلاش می کنند شریف زندگی کنند تا به هر بهانه و ابزاری اسیر آسیب و بزهکاری نشوند.

جهان آفتاب گرگ و میش، خاستگاهِ همزیستی مسالمت آمیز خانواده هایی‌ست که هر کدام به انحاء مختلف قربانی آسیب های اجتماعی شده اند و به تبع آن آسیب، زندگی روزمره آن ها از حالت تعادل خارج و موجبات مهاجرت اجباری آن ها را فراهم کرده است.

نقطه متمایز کننده این فیلم با کمترین بضاعت، امکانات و متریال تولیدی ساخته و بودجه ای که صرف ساختن این فیلم شده به جرات یک صدم فیلم های سینمایی رایج جریان اصلی هم نیست، نمی شود؛ این یعنی صرف هزینه‌های سنگین تضمین کننده کیفیت یک فیلم نیست.

به گزارش ایسنا، در این فیلم که نویسندگان آن، ناصر محمدیراد و مجتبی رنجبر هستند، علاوه بر مجتبی رنجبر، طاهره شریفی، آوا فرمانی، هادی دهقان، پریسا درافشان، فلما معلمی، مریم الله وردی و محسن نگهداری ایفای نقش می کنند.

جشنواره فیلم شهر از ۲۷ تا ۳۱ تیرماه سال جاری در پردیس سینما گالری و ملت تهران آماده اکران آثار منتخبین بخش مسابقه جشنواره خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha