• یکشنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1401041912821
  • خبرنگار : 50448

امام جمعه موقت بوشهر:

ذبح دام، قربانی کردن حیوانیت انسان است

ذبح دام، قربانی کردن حیوانیت انسان است

ایسنا/بوشهر امام جمعه موقت بوشهر گفت: ذبح دام به‌معنی قربانی کردن حیوانیت انسان و مسلط شدن بر نفس خود است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین دشتی در خطبه‌های نماز عید قربان اظهار کرد: نجات جهان امروز به ولایت‌مداری و ولایت اهل بیت(ع) است و باید پرچم ولایت‌مداری همواره در جهان برافراشته باشد.

وی اضافه کرد: ولایت، حقیقتی ناشناخته، از ولایت الهی که ابراهیم‌وار باید در برابر آن متعبد و تسلیم بود تا ولایت رسول خدا(ص)، اهل بیت(ع) و ولایت فقهای بزرگواری که خداوند دستور دادند ما پیرو آنان باشیم و این‌ها در حقیقت استمرار ولایت الهی هستند.

امام جمعه موقت بوشهر خاطر نشان کرد: امروز پرچم ولایت به‌دست ما ایرانیان و به‌دست ولایت فقیه است و ما باید این پرچم را برافراشته نگه داریم.

دشتی با اشاره به این‌که دهه ولایت از امروز هم‌زمان با عید قربان آغاز و تا عید غدیر خم ادامه دارد، بیان کرد: عید غدیر خم که عید ولایت است و تاکید بر زنده ماندن نام علی(ع)  و اولادشان باید گرامی داشته شود.

وی همچنین به جهانی شدن اربعین اشاره کرد و گفت: پیاده‌روی اربعین نمادی از ولایت‌مداری است.

خطیب نماز عید قربان افزود: گرامی داشتن عید غدیر و برگزاری جشن و سرور و اطعام فقرا که مورد تأکید امیرالمومنین(ع) است، ضروری است و این آیین‌ها باید هرچه باشکوه‌تر برگزار شود.

دشتی درباره گرامیداشت روز عفاف و حجاب گفت: هرچند عفت و حجاب در زن و مرد از فروعات به شمار می‌آید، اما این مسئله در جامعه جهانی و کشور ما به‌عنوان یک شعار و اصل به‌شمار می‌آید که هم بُعد فردی و هم بُعد اجتماعی و سیاسی دارد.

وی اضافه کرد: در جوامع غربی مانند فرانسه که دم از دموکراسی و آزادی می‌زنند، حضور زنان دارای حجاب را در اجتماع منع می‌کنند.

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به مستحب بودن قربانی در روز عید قربان در خارج از سرزمین وحی تصریح کرد: قربانی در راه خدا به‌معنی هدیه دادن در راه حق است که در سرزمین وحی بعد از رمی شیطان نوبت به این می‌رسد که هدیه‌ای تقدیم حق شود.

دشتی یادآور شد: ذبح حیوان به‌معنی قربانی کردن حیوانیت انسان و مسلط شدن بر نفس خود است.

وی اضافه کرد: حج ابراهیمی داستان تکراری حضرت ابراهیم(ع)، اسماعیل(ع) و هاجر است که داستان مکه را آفریدند. آنان جلوه‌ای از ایثارگری را  به نمایش گذاشتند و خداوند با حج ابراهیمی می‌خواهد این ایثارگری در جهان پایدار بماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha