• دوشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401042013570
  • خبرنگار : 50184

رئیس هیات ترای اتلون کرمانشاه:

"پارسا محجوب" تکرار می شود، اگر...

"پارسا محجوب" تکرار می شود، اگر...

ایسنا/کرمانشاه رئیس هیات ترای اتلون استان کرمانشاه به وجود برخی مشکلات زیرساختی در این رشته اشاره کرد و گفت: ۱۰ سالی می شود که استخر اختصاصی برای تمرین نداریم و این مسئله روی عدم قهرمان سازی ما تاثیر گذاشته است.

فاطمه واحدی امروز(۲۰ تیر) در نشست با خبرنگاران، ورزش ترای اتلون را متشکل از سه رشته شنا، دوچرخه سواری و دو دانست و اظهار کرد: تا پیش از سال ۱۳۹۸ نام این ورزش در کشورمان سه گانه بود، اما از این تاریخ بنا به دلایلی و به منظور همسویی با دیگر کشورها نام آن به ترای اتلون تغییر یافت.

وی ترای اتلون را از جمله رشته های المپیکی معرفی کرد و گفت: برای مسابقات المپیک هر ورزشکار باید ۱۵۰۰ متر شنا، ۴۰ کیلومتر دوچرخه سواری و ۱۰ کیلومتر دو انجام دهد که در مسابقات جهانی و آسیایی این مسافت به ۷۵۰ متر شنا، ۲۰ کیلومتر دوچرخه سواری و پنج کیلومتر دو تغییر می کند. البته این مسافت ها برای رده های سنی مختلف هم متفاوت است.

وی عنوان کرد: در زیرمجموعه ترای اتلون رشته های دیگری هم وجود دارد و در یکی دو سال اخیر هم رشته پنتا اتلون به آن اضافه شده که این رشته المپیکی نیز دارای دو شاخه ترای اتل و بای اتل است.

وی ادامه داد: پارسا محجوب ورزشکار ملی پوش کرمانشاهی اخیرا در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ قزاقستان توانست در رشته ترای اتل صاحب مدال شود تا به این ترتیب اولین مدال تاریخ ترای اتلون کشورمان را بدست بیاورد.

واحدی در ادامه به مشکلات ورزشکاران قهرمان کرمانشاهی برای تمرین هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه در سالهای گذشته مشکلات زیادی برای تمرین ورزشکارانمان وجود داشت و سبب می شد که در جاده های اطراف شهر تمرین کنند و گاها شوخی برخی رانندگان باعث به خطر افتادن جان این ورزشکاران می شد.

وی اضافه کرد: فرهنگ دوچرخه سواری  هنوز در جامعه ما جا نیفتاده و همین سبب می شود که برخی از رانندگان با دوچرخه سواران شوخی کنند که این شوخی گاها به قیمت جان ورزشکار تمام می شود .

رئیس هیات ترای اتلون کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون دوبار برای پارسا محجوب چنین حوادثی رخ داده، عنوان کرد: این ورزشکار ملی پوش تنها به دلیل شوخی برخی رانندگان با دوچرخه سواران تاکنون دوبار تصادف کرده و یک بار هم دوچرخه اش را به خاطر آسیب دیدگی از دست داد که این مسئله باعث شد تا از مسابقات قهرمانی آسیا جا بماند و اینگونه سرمایه یک کشور به راحتی از افتخارآفرینی جا ماند.

واحدی در ادامه از تلاش برای کشف استعدادهای جدید و قهرمان پروری در این رشته خبرداد و گفت: تا سال ۱۳۹۳ که ترای اتلون کرمانشاه استخر در اختیار داشت، در میادین مختلف عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می داد و مدال های زیادی کسب می شد، اما از این سال به دلیل نداشتن استخر، این درخشش کمرنگ شد.

وی با بیان اینکه ۱۰ سال است استخر نداریم، تاکید کرد: اگر یک استخر را برای تمرین در اختیار هیات قرار دهند، امثال پارسا محجوب در کرمانشاه تکرار می شوند.

واحدی در بخش دیگری از سخنانش به تاثیرات شیوع بیماری کرونا بر این رشته ورزشی اشاره کرد و گفت: متاسفانه شیوع بیماری کرونا تعداد ورزشکاران سازمان یافته هیات را کاهش داد.

 وی یادآور شد: در حال حاضر به منظور افزایش ورزشکاران سازمان یافته و نیز کشف استعدادهای جدید، برنامه استعدادیابی را استارت زده‌ایم که تا به امروز سه مرحله برنامه استعدادیابی انجام شده و ۱۵۰ نفر در این مدت شناسایی شده اند.

به گفته این مسئول، در آینده ای نزدیک مسابقات جام بزرگ ترای اتلون هم در استان برگزار می شود تا از این طریق هم بتوان استعدادهای جدید را کشف کرد.

رئیس هیات ترای اتلون کرمانشاه به فاصله زمانی کمتر از دو ماه تا شروع رقابت های المپیاد استعدادهای برتر کشور اشاره کرد و گفت: قرار است از کرمانشاه ۱۵ ورزشکار را به این مسابقات اعزام کنیم.

وی در ادامه هیات کرمانشاه را یکی از هیات های موفق ترای اتلون در کشور خواند و اظهارکرد: هرساله هم در بعد قهرمانی، داوری و مربیگری جزو یکی از چهار هیات برتر کشور قرار می گیریم.

رئیس هیات ترای اتلون کرمانشاه به حضور مربیان کرمانشاهی در رقابت های بین المللی هم اشاره کرد و گفت: در استان حدود ۲۰۰ مربی آقا و خانم داریم که تعدادی از آنها فعال نیستند.

وی با بیان اینکه هیات ترای اتلون هیات درآمدزایی نیست، گفت: ما هیچ هزینه ای را بابت آموزش ها از افراد علاقمند به این رشته نمی گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha