• سه‌شنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۱ / ۰۸:۲۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401042113927
  • خبرنگار : 50534

توانمندی زنان روستایی زنجان با طرح نوغان‌داری

توانمندی زنان روستایی زنجان با طرح نوغان‌داری

ایسنا/زنجان مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: تعداد ۴۱ جعبه لارو نوغان و ۱۴۰۰ اصله نهال توت برای پرورش کرم ابریشم در اختیار بهره‌برداران زن روستایی قرار گرفته و در حال حاضر در مرحله جمع‌آوری پیله بوده و پس از خشک شدن پیله‌ها به فروش می‌رسد.

خلیل پیمان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به توانمندسازی زنان روستایی استان زنجان با اجرای طرح نوغان‌داری، اظهار کرد: بخش اعظمی از جمعیت ایران را زنان روستایی تشکیل می‌دهند که علاوه بر دارا بودن نقش موثر در مراحل مختلف تولید محصولات کشاورزی و دامی، در مراحل پس از تولید و تبدیل محصولات کشاورزی، نقش اساسی داشته و سهم به‌سزایی در اقتصاد روستا و کشور دارند.

این مسئول ادامه داد: توجه به مسائل زنان روستایی در برنامه‌ریزی‌های کشور، می‌تواند موجب بهبود وضعیت زندگی این قشر عظیم در روستا، افزایش درآمد خانوار، جلوگیری از کوچ، افزایش بهره‌وری و در نتیجه تضمین توسعه پایدار روستا شود.

وی افزود: حضور زنان روستایی در فعالیت‌های گروهی، زمینه‌ مناسبی برای مشارکت آنان در فعالیت‌های توسعه روستایی بوده و به عنوان نیروهای کارآمد در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور نقش خواهند داشت.

پیمان با بیان اینکه توانمندسازی زنان روستایی از طریق اشتغال خانگی باعث احیای روحیه آفرینش و نوآوری شده و با ایجاد تنوع تعداد در مشاغل آنان، موجب افزایش بهره‌وری فعالیت زنان روستایی در محیط‌های روستایی خواهد شد، ادامه‌ داد: زنان روستایی حامیان اقتصادی، بازیگران فعال و خستگی‌ناپذیر اقتصاد داخلی هر کشور هستند.

وی بیان کرد: در این راستا ما فعالیت خود را در زمینه خدمات‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر روستایی در قالب اجرای طرح توسعه نوغان‌داری و تلنبار طبقاتی با مشارکت زنان روستایی برای ۲۰ نفر از تسهیل‌گران زن روستایی، اعضای صندوق‌های اعتبارات خرد محلی و زنان روستایی در شهرستان‌های استان با هدف ارتقای دانش، بینش و مهارت زنان روستایی جهت بازسازی و داشت توتستان‌ها و نیز افزایش عملکرد در واحد سطح، بهبود مدیریت در امور پرورش کرم ابریشم، انتقال یافته‌های جدید و تشویق و ترویج این صنعت در بین زنان با ایجاد الگوهای موفق در سال‌جاری اجرا کرده‌ایم.

مدیر ترویج سازمان جهادکشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: با حمایت از ایده‌های نو و کسب و کارهای موفق در سطح روستا، توان‌افزایی زنان روستایی به عنوان مدیران داخلی خانواده و واحدهای تولیدی و کسب درآمد، می‌توان راه رسیدن به توسعه روستایی که زمینه‌ساز توسعه همه جانبه است را تا حدودی هموار کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha