• سه‌شنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۱ / ۰۹:۱۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1401042113999
  • خبرنگار : 50139

مدیر آموزش و پرورش سلماس:

جذب هنرجوی تربیت بدنی و تأسیسات برای اولین بار در هنرستان های سلماس

جذب هنرجوی تربیت بدنی و تأسیسات برای اولین بار در هنرستان های سلماس

ایسنا/آذربایجان غربی مدیر آموزش و پرورش سلماس از جذب هنرجوی تربیت بدنی و تأسیسات برای اولین بار در هنرستان های این شهرستان از سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ خبر داد.

ایرج افراسیابی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به این خبر گفت: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده برای اولین بار در سلماس رشته های تأسیسات و تربیت بدنی در سطح هنرستان های سلماس راه اندازی شده و از سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ جذب هنرجو در این رشته ها صورت خواهد گرفت.

وی بیان کرد: در ماه‌های گذشته همه تمهیدات لازم برای تأسیس هنرستان فنی و حرفه‌ای تربیت‌بدنی و علوم ورزشی و نیز تأسیسات در شهرستان سلماس از جمله نیروی انسانی متخصص ، تجهیز سالن ها ، ایجاد زیرساختها و اضافه کردن امکانات به هنرستان های مدنظر انجام شده است و امیدواریم با این اقدام بتوانیم زمینه رشد و پویایی هر چه بیشتر هنرستانهای شهرستان را شاهد باشیم.

مدیر آموزش و پرورش سلماس در خصوص ایجاد رشته تربیت بدنی خاطرنشان کرد : نگرش ما این است بستر فعالیت‌های متفاوت را برای نسل‌های جامعه فراهم کنیم و به این طریق مسأله پرورش را در کنار آموزش نهادینه سازیم و تحقق کامل این هدف باعث می‌شود دانش‌آموزان به جای متوسل شدن به امکانات نامعلوم و مراکز متفرقه بستر کار و استفاده از توانمندی‌های خود را در محیط سالم و بانشاط مدرسه جست‌وجو کنند.

افراسیابی با اشاره به ظرفیت های کشاورزی موجود در منطقه و وجود زیرساختهای لازم جهت اشتغال زایی و کسب درآمد برای نسل های آینده در این‌خصوص اظهار کرد: مطالبه اصلی دانش آموزان سلماسی از مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی ایجاد هنرستان کشاورزی در این شهرستان می باشد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان افزود : دانش‌آموزان هنرستان‌های کشاورزی نیروهای انسانی مجرب این بخش درآینده هستند که با ارائه آموزش های به روز در این هنرستان ها می‌توان تحول عظیمی درتولید ملی و امنیت غذایی ایجاد کرد.

افراسیابی تصریح کرد : دایر شدن این هنرستان نقش مؤثری در ایجاد روحیه تعامل و اشتغالزایی برای دانش آموزان علاقمند به رشته های مهارتی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به آماده سازی های لازم و وجود زیرساختهای موردنیاز این رشته بسیار کاربردی، انتظار داریم وزارت متبوع و اداره کل مجوزهای لازم را برای راه اندازی رشته کشاورزی در هنرستان های سلماس صادر کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha