• سه‌شنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1401042114365
  • خبرنگار : 50139

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

لزوم تربیت دانش آموزان برای ورود به حوزه کشاورزی

لزوم تربیت دانش آموزان برای ورود به حوزه کشاورزی

ایسنا/آذربایجان غربی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: باتوجه به افزایش سن بهره وران در حوزه کشاورزی ، باید جوانان و دانش آموزان را برای ورود به این حوزه آماده سازی و تربیت نماییم.

افشین سنایی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به تمهیدات مدیریت آموزش و پرورش سلماس در خصوص راه اندازی رشته های جدید هنرستان های فنی و حرفه ای گفت: شهرستان سلماس دارای پیشینه تاریخی بسیار خوبی در ورزش است همچنین خانواده‌ها نیز علاقه فراوانی به ورزش دارند و ایجاد رشته تربیت‌بدنی در هنرستانهای سلماس تحولی چشمگیر در فضای آموزشی دانش‌آموزان عزیز این شهرستان به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: این مجموعه نیز مانند سایر هنرستان‌های آموزش و پرورش شهرستان سلماس با مجوز اخذ شده زیر نظر وزارت آموزش و پرورش می‌باشد و هنرجویان می‌توانند با اخذ مدرک دیپلم پس از آن در مقاطع دانشگاهی در دوره‌های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی نیز به ادامه‌ تحصیل بپردازند.

سنایی با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان مغز متفکر و موتور محرکه جامعه هستند گفت : دشمنان به دنبال به انحراف کشیدن آنها هستند که تأسیس چنین اماکنی به دانش‌آموزان حرکت و جنبش می بخشد و قطعا سلامت و تندرستی دانش‌آموزان در ارتقاء روحی و علمی آن‌ها بسیار موثر خواهد بود.

معاون آموزش متوسطه در خصوص ایجاد هنرستان کشاورزی در شهرستان سلماس توضیح داد : میانگین سن بهره برداران بخش کشاورزی در ایران  53  سال است و هم اینک نمودار سن بهره برداران رو به افزایش است، از این رو، باید جوانان را برای ورود به حرفه کشاورزی آماده کنیم.

وی خاطرنشان کرد : موفقیت ها و سیاست های توسعه پایدار کشاورزی در گرو جذب، حفظ کشاورزان، جوانان روستایی و عشایری برای مأموریت در این بخش است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha