• سه‌شنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401042114467
  • خبرنگار : 50177

مسئول دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های لرستان مطرح کرد:

«ضیافت اندیشه» برنامه‌ اثرگذار در مسیر دانشگاه اسلامی

«ضیافت اندیشه» برنامه‌ اثرگذار در مسیر دانشگاه اسلامی

ایسنا/لرستان مسئول دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های لرستان گفت: اجرای طرح ضیافت اندیشه از جمله برنامه‌های اثرگذار در مسیر دانشگاه اسلامی متناسب با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام حبیب حاتمی‌کن‌کبود، در نشست آغاز شانزدهمین طرح ضیافت اندیشه ویژه‌ اساتید دانشگاه لرستان که در سالن شهید میربهرسی دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار کرد: اساتید دانشگاه، فرماندهان جنگ نرم هستند و طرح ضیافت اندیشه در راستای ارتقای معرفتی اساتید متناسب با مباحث و موضوعات روز است.

وی با بیان اینکه مباحث نیز با رویکرد گفت‌وگو محور و با مشارکت اساتید برگزار می‌شوند تا کارگاه‌ها و کلاس‌ها، حالت گفت‌وگویی داشته باشند، اضافه کرد: اساتید در کارگاه‌های طرح ضیافت اندیشه، موضوعات و دغدغه‌های جامعه‌محور خود یا دانشجویان را نیز مطرح می‌کنند و درباره‌ آنها، بحث و گفت‌وگو می‌شود.

حاتمی کن‌کبود ادامه داد: علاوه بر کارگاه‌های متنوع و کاربردی، برنامه‌ها و پیوست‌های متنوع فوق برنامه‌ی فرهنگی، تفریحی و زیارتی از جمله دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و سفر زیارتی مشهد مقدس هم در چارچوب ضیافت اندیشه، برای اساتید شرکت‌کننده در دوره، اجرا می‌شود.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان با بیان اینکه همه باید کوشش کنیم اقتدار علمی ایران اسلامی، روز به روز در جهان، بیشتر شود، افزود: اجرای طرح ضیافت اندیشه از جمله برنامه‌های اثرگذار در مسیر دانشگاه اسلامی متناسب با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

مسئولیت‌مندی دانشگاه‌ها نسبت به مسائل و مشکلات جامعه، بیشتر و اثرگذارتر شود

در ادامه این نشست، سرپرست دانشگاه لرستان با بیان اینکه اندیشه‌ورزی کاربردی و تقویت تفکر درباره نظام مسائل داخلی و خارجی کشور از جمله اهداف مهم طرح ضیافت اندیشه است، اظهار کرد: در مفاهیم قرآنی، مسئولیت‌پذیری و مسئولیت‌مندی، بسیار مهم است و طرح ضیافت اندیشه در راستای تقویت مسئولیت‌مندی اساتید است.

علی نظری با بیان اینکه باید تلاش کنیم مسئولیت‌مندی دانشگاه‌ها نسبت به مسائل و مشکلات جامعه، بیشتر و اثرگذارتر شود؛ طرح ضیافت اندیشه، دقیقاً در این راستاست، گفت: طرح ضیافت اندیشه، باعث افزایش ظرفیت‌های فکری، دینی، علمی و اجتماعی نظام دانشگاهی با تأکید بر ارتقای نقش اساتید می‌شود.

وی گفت: امسال، طرح ضیافت اندیشه شامل موضوعات مختلف در قالب کارگاه‌های مبانی و مهارت‌های فرزندپروری، مبانی اخلاق آموزش، نقش و جایگاه دین در دنیای مدرن، تبیین سیاست‌ خارجی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر محتوای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha