• سه‌شنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401042114544
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

شناسایی ۷۰ بیمار کرونایی در یک شبانه روز در کاشان

شناسایی ۷۰ بیمار کرونایی در یک شبانه روز در کاشان

ایسنا/اصفهان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: آمار مبتلایان به کووید۱۹ در مناطق تحت پوشش این دانشگاه، روند افزایشی پیدا کرده و با شناسایی ۷۰ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، آمار مبتلایان طی دوره فراگیری کووید ۱۹ در این منطقه به رقم ۶۵ هزار و ۸۸۳ نفر رسیده است.

کورش ساکی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته هشت بیمار جدید حاد تنفسی در مراکز درمانی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل بستری شده اند که آمار بستری‌ها به ۳۱ بیمار در فاصله سنی ۳۴ تا ۸۷ سال رسید.

وی افزود: درصد پوشش واکسن های کووید۱۹ برای گروه سنی بالای ۵ سال، نوبت اول ۷۷.۷۷ درصد،  نوبت دوم ۷۱.۰۷  درصد و پوشش نوبت سوم برای افراد بالای۱۸سال به ۳۵.۷۷ درصد رسیده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: با توجه به شرایط جدید همه گیری بیماری کووید-۱۹ حتی الامکان از برگزاری مراسم تجمعی خودداری و شهروندان در صورت داشتن علایم بیماری مثل‏ سرفه، آبریزش بینی، ضعف و بی حالی، اسهال و استفراغ‏، در جمع حاضر نشوند.

وی تأکید کرد: حضور در مکان‌های سرپوشیده، شلوغ و بدون تهویه یکی از راه های اصلی انتقال بیماری است و به هموطنان سفارش می شود که در صورت شرکت در تجمع‌ها، حتما از ماسک استفاده و حداقل فاصله یک و نیم متر را از دیگران رعایت کنند و سجاده و مهر شخصی به همراه داشته باشند.

ساکی گفت: کاهش استفاده شهروندان از ماسک و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مهمترین علت شیوع کرونا است. بنابراین شهروندان برای محافظت از خود و گروه‌های پرخطر جامعه، از رو بوسی، دست دادن و در آغوش گرفتن دیگران پرهیز کرده و دست‌های خود را به طور مرتب با آب و صابون بشویند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان، افزود: با توجه به افزایش میزان ابتلا و مرگ ناشی ازکرونا در کشورهای مختلف جهان طی هفته گذشته و احتمال انتقال این وضعیت به کشورمان، برای مصونیت در برابر ویروس کرونا، تزریق دُز یادآور بعد از شش ماه از آخرین تزریق واکسن، مورد تاکید است.

وی تصریح کرد: مهم ترین رکن در تزریق دُز یادآور، در دسترس ترین واکسن است و در صورت مشاهده هرگونه علائم اولیه، استفاده سریع ازماسک برای جلوگیری از سرایت به سایر افراد و همزمان مشاوره و مراجعه جهت درمان به پزشک مورد تاکید است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha