• چهارشنبه / ۲۲ تیر ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401042214972
  • خبرنگار : 50038

شهردار ملایر خبر داد

اجرای عملیات گسترده حذف علف‌های هرز برای جلوگیری از آتش‌سوزی

اجرای عملیات گسترده حذف علف‌های هرز برای جلوگیری از آتش‌سوزی

ایسنا/همدان شهردار ملایر از اجرایی شدن عملیات گسترده حذف علف‌های هرز در بوستان‌ها و جنگل‌های شهر توسط سبزبانان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در فصل تابستان و به منظور جلوگیری از بروز سوانح ناشی از آتش ‌سوزی خبر داد.

مجید فرجی وجود فضای سبز شهری و جنگل‌ها را حاصل زحمات چندین ساله و امانتی در اختیار مدیریت شهری دانست و گفت: آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع چه منشأ طبیعی و چه انسانی داشته باشد، یک خطر اکولوژیکی محسوب و منجر به خسارات جبران‌ناپذیری می‌شود.

وی تصریح کرد: با هدف پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی‌های احتمالی، عملیات علف‌تراشی، حذف تنه‌جوش و پاجوش‌های درختان، پاکسازی عرصه‌های بحرانی و حذف سرشاخه‌های خشک درختان در کلیه بوستان‌ها و ‏جنگل‌های میرزا کوچک خان، خلبان، کوثر، کوهسار و شمس‌آباد از اردیبهشت ماه آغاز شده و همچنان در حال انجام است.

فرجی با تأکید بر افزایش گشت‌های سیار مراقبت، شناسایی، کشف و اطفای حریق  و بازدیدهای مداوم از محدوده جنگل‌ها افزود: علاوه بر نصب بنرهای هشداردهنده در بوستان‌ها و عرصه‌های جنگلی مستعد آتش‎سوزی، افزایش تعداد دستگاه‌های علف‌تراش به منظور حذف پوشش گیاهی قابل اشتعال، خرید آتشکوب برای اطفای حریق احتمالی، پاکسازی و جمع‌آوری کلیه مواد قابل اشتعال، شاخه‌های شکسته درختان و بقایای گیاهی از سطح جنگل‌ها و محوطه فضای سبز عمومی شهر در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: افزایش نظارت بر انجام به موقع آبیاری جنگل‌ها، پیگیری سریع گزارش‌های مردمی در مورد حوادث آتش‌سوزی، آماده‌باش کلیه نیروهای مستقر در تفرجگاه‌ها و مناطق جنگلی، ایجاد خطوط آتش‌بر در نقاط حساس و پرخطر، لوله‌کشی و انتقال آب در مسیرهای مختلف با هدف خاموش کردن سریع آتش، ایجاد مسیر دسترسی در جنگل‌ها به منظور سهولت در رفت و آمد ماشین‌های آتش‌ نشانی توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری انجام شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری ملایر، شهردار ملایر با بیان اینکه آتش رها شده در بخش کوچکی از طبیعت می‌تواند زمینه ساز نابودی چندین هکتار جنگل شود، توصیه کرد: شهروندان با رعایت نکات ایمنی و خودداری از روشن کردن آتش در بوستان‌ها و یا خاموش کردن آتش هایی که در مناطق خطرناک و قابل اشتعال مشاهده می کنند، یاری‌گر مدیریت شهری در حفظ فضاهای سبز باشند.

اجرای عملیات گسترده حذف علف‌های هرز برای جلوگیری از آتش‌سوزی

اجرای عملیات گسترده حذف علف‌های هرز برای جلوگیری از آتش‌سوزی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha