• چهارشنبه / ۲۲ تیر ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401042215006
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل تامین اجتماعی استان:

حدود۴۶ درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش تامین اجتماعی هستند

حدود۴۶ درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش تامین اجتماعی هستند

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون ۴۴ تا ۴۶ درصد جمعیت این استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

"رسول چراغ سحر" در گفت و گو با ایسنا، ضمن تبریک هفته تامین اجتماعی این دستگاه را نهاد عمومی غیردولتی عنوان کرد و افزود: در حال حاضر۴۴ تا ۴۶ درصد جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی است.

وی در خصوص وضعیت بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: در این استان نزدیک به ۳۲۰ هزار نفر بیمه شده داریم که از این تعداد ۱۱۸هزار نفر بیمه شده اصلی و ۲۰۲هزار نفر بیمه شدگان تبعی هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد پایین بودن پوشش بیمه تامین اجتماعی در استان را متاثر از عوامل متعددی اعلام کرد که نبود تکنولوژی، صنعتی نبودن استان، پایین بودن میزان درآمد و... بر آن اثرگذار است.

چراغ سحر خاطرنشان کرد: بالا بودن ضریب پوشش بیمه تامین اجتماعی بیانگر رفاه اجتماعی در آن جامعه است که هم اکنون وضعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه به تناسب خوب است.

وی تعداد بیمه شدگان اجباری که در کارگاه‌های مشمول  قانون کار، فروشگاه‌ها، ادارات طرف قرارداد تامین اجتماعی و ... حضور دارند را ۸۵ هزار نفر عنوان کرد و ادامه داد: مابقی بیمه شدگان اصلی نیز در بخش مشاغل آزاد، زنان سرپرست خانوار، کارگران ساختمانی، قالیبافان و... هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در حال حاضر ۷۴۰ نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد بیمه بیکاری دریافت می‌کنند. همچنین ۱۷ هزار مستمری بگیر تامین اجتماعی در این استان وجود دارد.

چراغ سحر عنوان کرد: حدود ۱۳هزار کارگاه کوچ و بزرگ فعال در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد ۷۰۰۰ کارگاه فعال در استان که طرف قرارداد تامین اجتماعی هستند.

وی با بیان اینکه ۳۰۰میلیارد تومان از دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان کهگیلویه و بویراحمد طلب داریم، اظهارکرد: انتظار داریم دستگاه‌ها و ادارات نسبت به پرداخت بدهی خود به این نهاد عمومی غیردولتی که منابع از درآمد خودش تامین می شود، داشته باشند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: انتظار داریم که سیاسیون در مسایل و امور تامین اجتماعی استان دخالت نکنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha