• چهارشنبه / ۲۲ تیر ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401042215240
  • خبرنگار : 50047

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

ائمه جمعه از طرح مباحث جناحی و جریانی در خطبه‌ها پرهیز کنند

ائمه جمعه از طرح مباحث جناحی و جریانی در خطبه‌ها پرهیز کنند

ایسنا/خراسان شمالی نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: جامعیت و مرجعیت دو ویژگی خطبه‌های نماز جمعه محسوب می‌شوند؛ ازاین‌رو نباید مباحث خُرد شخصی، گروهی و یا جناحی در خطبه‌های این آیین عبادی سیاسی مطرح شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در استان در هفتاد و پنجمین گردهمایی ائمه جمعه استان، با اشاره به نقش و رسالت خطیر امامان جمعه در جامعه، با بیان اینکه ائمه جمعه مکلف هستند امام جامعه خود را به درستی بشناسند، اظهار کرد: این شناخت فراتر از نام و نشان است؛ زیرا ائمه جمعه باید در مباحث سیاسی و اجتماعی از فکر و اندیشه امام جامعه، شناختی دقیق پیدا کرده و آن را برای مردم جامعه بیان و تبیین کنند.

وی افزود: درک مواضع نیز مقدماتی دارد؛ ازاین‌رو امام‌جمعه باید همواره سخنرانی‌ها و موضع‌گیری‌های امام جامعه را دنبال کرده تا بتواند با تحلیل و آگاهی، سخنان ایشان را در جامعه جاری و ساری کند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در واقع تبیین دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی و آگاه‌سازی مردم نسبت به توطئه دشمنان، از وظایف اصلی امامان جمعه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه ائمه جمعه نماینده حاکمیت دینی هستند، افزود: نماز جمعه نهادی ارزشمند و کارآمد برای آگاه‌سازی مردم است و به همین دلیل نیز این روزها دشمنان از هر ابزاری برای افترا و تهمت زدن به امامان جمعه در فضای مجازی و حقیقی بهره می‌گیرند.

وی افزود: در همین راستا رسانه‌های وابسته به نظام استکباری هر هفته خطبه‌های نماز جمعه را رصد کرده و با تقطیع و تحریف سخنان، در پی تخدیش و حمله به چهره‌های مردمی ائمه جمعه هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه ائمه جمعه باید از طرح مباحث جناحی و جریانی در خطبه‌ها احتراز کنند، تصریح کرد: جامعیت و مرجعیت دو ویژگی خطبه‌های نماز جمعه محسوب می‌شوند؛ ازاین‌رو نباید مباحث خُرد شخصی، گروهی و یا جناحی در خطبه‌های این آیین عبادی سیاسی مطرح شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha