• چهارشنبه / ۲۲ تیر ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401042215374

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت خبر داد:

صادرات بیش‌از ۸۱ هزار تن رب گوجه از مرودشت

صادرات بیش‌از ۸۱ هزار تن رب گوجه از مرودشت

ایسنا/فارس مدیر جهاد کشاورزی مرودشت از صادرات ۸۱ هزار و ۱۴۸ تن محصول رب گوجه فرنگی و انواع شوریجات و ترشیجات به کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی در سال گذشته از این شهرستان خبر داد.

منصور امیریان سه‌شنبه ۲۲ تیر در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: صادرات گسترده محصول گوجه فرنگی در مرودشت به دلیل کیفیت بالای آن است.

او عنوان کرد: این شهرستان ۷۹ درصد سهم صادرات صنایع تبدیلی تکمیلی در استان را بر عهده دارد.

امیری عنوان کرد: محصول تولیدی به کشورهای، استرالیا، آلمان، ایتالیا، رومانی، آذربایجان، امارات، عراق، افغانستان، پاکستان، عمان، قطر و غیره به صورت مستقیم و یا با واسطه صادر می‌شود.

امیریان با اشاره به وجود سردخانه بالای صفر در این شهرستان خاطرنشان کرد: محصولات جالیزی از جمله هندوانه، سیب قرمز، گوجه فرنگی و سبزیجات نیز در زمره محصولات صادراتی هستند.

این مقام مسئول افزود: رب گوجه فرنگی تولیدی در این شهرستان با دستگاه‌های مدرن تهیه می شود و در سایزهای مختلف  قوطی، حلب، شیشه و یا به صورت اسپتیک به بازارهای خارجی عرضه می‌شود.

امیریان با اشاره به اینکه ۲۲ درصد کل تولید رب گوجه کشور متعلق به واحدهای شهرستان مرودشت است، یادآور شد: این شهرستان دارای مقام اول تولید و صادرات رب گوجه فرنگی درفارس و مقام دوم تولید رب گوجه فرنگی در کشور است.

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت با بیان اینکه در این شهرستان ۱۳۳ واحد صنایع تبدیلی تکمیلی با مجوز جهاد کشاورزی وجود دارد، گفت: این واحدهای تولیدی زمینه اشتغال بیش از دو هزار نفر را فراهم کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha