• شنبه / ۲۵ تیر ۱۴۰۱ / ۰۸:۴۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401042516657
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره محیط زیست اردستان خبر داد:

توزیع ۱۰ تُن علوفه در زیستگاه‌های حیات وحش اردستان

توزیع ۱۰ تُن علوفه در زیستگاه‌های حیات وحش اردستان

ایسنا/اصفهان رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردستان گفت: با توجه به بروز خشکسالی و فقر شدید پوشش مراتع از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۰ تُن علوفه در زیستگاه‌های حیات وحش منطقه حفاظت شده کهیاز اردستان توزیع شد.

حسین شواخی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به بروز خشکسالی و فقر شدید پوشش مراتع، از ابتدای سال جاری تاکنون با تلاش مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان اردستان، ۱۰ تن علوفه در زیستگاه‌های حیات وحش منطقه حفاظت شده کهیاز این شهرستان توزیع شد.

وی با بیان اینکه بیشتر هزینه این مقدار علوفه توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان تأمین شده است، افزود: کاهش علوفه یکی از مهم‌ترین آثار خشکسالی در مناطق حیات وحش است که موجب ضعف حیوانات و آسیب پذیری آنها در برابر بیماری‌ها شده و حیات گونه‌های جانوری را تهدید می‌کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردستان، تصریح کرد: آهوان اولین حیواناتی هستند که در برابر خشکسالی مشکل پیدا می‌کنند و برای پیدا کردن آب و علوفه تازه از منطقه خارج و به سمت مزارع مردم رفته و آنجا توسط سودجویان تلف می‌شوند. به همین منظور از اداره کل محیط زیست استان درخواست کردیم که هرچه سریع‌تر برای تأمین علوفه تازه اقدام کنند.

شواخی با بیان اینکه در حال حاضر مناطق حفاظت شده محیط زیست شهرستان شامل منطقه حفاظت شده کهیاز و پناهگاه حیات وحش خارو کوه بزرگی، منابع آبی خود را از دست داده‌اند، گفت: با تلاش مأموران یگان حفاظت محیط زیست اردستان از ابتدای سال تاکنون تعداد ۴ مخزن ۲ هزار لیتری در کهیاز جانمایی شده است و آبرسانی سیار توسط خیران و انجمن‌های مردم نهاد انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: منطقه حفاظت شده کهیاز با بیش از ۹۲ هزار هکتار وسعت در شمال شرق شهر اردستان و دارای گونه‌های حیوانی کل و بز، قوچ و میش، آهو، هوبره، کاراکال، گربه وحشی، کفتار، روباه وحشی، گرک و... است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha