• شنبه / ۲۵ تیر ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401042516919

پیش بینی ثبت نام ۲۰۰۰ نفر در طرح ملی تلاوت

پیش بینی ثبت نام ۲۰۰۰ نفر در طرح ملی تلاوت

ایسنا/خراسان شمالی دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور گفت: پیش بینی می‌شود که امسال حدود ۲ هزار نفر در طرح ملی تلاوت ثبت نام کنند.

حسین مقدم کیا، ۲۵ تیرماه، در نشست هم اندیشی و هماهنگی طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا(ع)، با اشاره به اینکه کشف استعدادهای جدید، مهمترین هدف طرح ملی تلاوت است، اظهار کرد: در طرح ملی تلاوت به دنبال کشف استعدادهای جدید هستیم و نمی‌خواهیم که موازی کاری انجام شود.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال حدود ۲ هزار نفر در طرح ملی تلاوت ثبت نام کنند، اضافه کرد: در سال گذشته ۱۰۰۰ نفر به صورت مجازی در این طرح شرکت کردند اما امسال به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور با اعلام اینکه امسال ۲۸ مؤسسه قرآنی پای کار آمده‌اند، افزود: در خراسان شمالی نیز مؤسسات قرآنی جوانان بصیر و دارالقرآن عترت مسئول برگزاری این طرح هستند.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام در طرح ملی تلاوت از اول تیرماه آغاز شده است، ادامه داد: تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر ثبت نام کرده‌اند و تا ۱۵ مرداد نیز مهلت ثبت نام وجود دارد.

مقدم کیا در رابطه با اهداف اجرای این طرح، مطرح کرد: کشف استعداد و پرورش نوجوانان مستعد یادگیری قرآن به منظور تربیت چهره‌های برجسته قرآنی به عنوان قراء طراز اول کشور و جهان اسلام، ارتقای سطح علمی و عملی و همچنین رشد و شکوفایی قرآن آموزان نوجوان، بهره گیری از روش‌های نوین آموزش قرآن کریم، آموزش کامل رشته‌های صوت، لحن، تجوید، حفظ، وقف، مفاهیم، آموزش اجرای تلاوت‌های اثرگذار و معناگرا از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور تصریح کرد: مخاطبان این طرح، پسران ۸ تا ۱۴ سال و دختران ۱۰ تا ۱۵ سال هستند.

وی با تأکید براینکه در این طرح نگاه بومی برای ما اولویت بالایی دارد، ادامه داد: ستاد اجرایی در مشهد تشکیل شده و این طرح از سال ۹۱ فعالیت خود را در کشور آغاز کرده است.

دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور در پایان تصریح کرد: تربیت مبلغین قرآنی در سطح جمهوری اسلامی هدف غایی ما در طرح ملی تلاوت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha