• شنبه / ۲۵ تیر ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401042516948
  • خبرنگار : 50071

معاون شهردار مشهد:

بستر ویژه‌ای برای ارائه خدمات به زوجین فراهم می‌شود

بستر ویژه‌ای برای ارائه خدمات به زوجین فراهم می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: آموزش‌های زوجین اگر در زمان مناسب ارائه شود، می‌تواند بسیار موثر باشد؛ در این راستا تمام توان خود را در معاونت فرهنگی خواهیم کرد تا با بسترسازی ویژه در خدمت زوجین مشهدی باشیم.

حسین باغگلی در افتتاحیه رویداد باشگاه همسران مشهد با عنوان «با هم» اظهار کرد: سال ۹۴ به یک همکاری در فرهنگسرای خانواده دعوت شدم و ماموریتی در حوزه ازدواج و خانواده برای انجام موثر به ما واگذار شد.

وی با بیان اینکه مخاطبان این طرح طیف گسترده‌ای از جوانان بودند، افزود: در گذشته تمام برنامه‌هایی که در حوزه ازدواج برگزار می‌شد، سخنرانی‌محور بود که معمولا این برنامه‌ها کمتر مورد استقبال قرار می‌گرفت. در نهایت نتیجه این شد که باشگاهی تاسیس شود که در سال‌های اول زندگی زوجی برنامه‌ای برای با هم بودن بیشتر داشته باشیم.

باغگلی در خصوص میزان موفقیت این طرح تصریح کرد: پس از برگزاری موفقیت این طرح با ۲ ملاک مورد تایید قرار گرفت که یکی از آن‌ حضور ۳۰۰۰ زوج جوان در سال اول و ۶۰۰۰ زوج در سال دوم این برنامه بود.

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با بیان اینکه تغییراتی در با هم اتفاق افتاده که به مرور به اطلاع شرکت‌کنندگان خواهد رسید، گفت: بر این اساس قرار است باشگاه‌هایی مانند باشگاه ویژه زوجینی که سال اول زندگی آنان است، باشگاهی با موضوع زوجینی که در دوره سال اول جنین خود قرار دارند، باشگاهی ویژه زوجینی که ۲ تا ۶ سال زندگی مشترک دارند، باشگاهی ویژه کسانی که فرزند ۹ تا ۱۲ سال دارند، باشگاه اختصاصی برای ۱۸ تا ۲۵ ساله‌های مجرد شهر و باشگاه ویژه سالمندان را برگزار خواهیم کرد.

آموزش مهارت‌های زندگی به زوجین یکی از اولویت‌های معاونت فرهنگی شهرداری مشهد است

یوسف اسماعیل‌زاده، معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد نیز در این مراسم گفت: یکی از موضوعاتی که در مجموعه سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مورد توجه است، زندگی مشترک و توجه به زوجین و مهارت‌های زندگی است.

وی افزود: زوجین در سه سال ابتدایی زندگی خود به دلیل عدم آشنایی با برخی مسائل ممکن است دچار اختلاف شوند؛ لذا برگزاری چنین باشگاهی می‌تواند موثر واقع شود.

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: در دوره جدید حسب مشاوره و گروه راهبری که مجموعه را پیگیری می‌کرد، مقرر شد از مزدوجین سال گذشته در این دوره دعوت و از تجربیات آنان استفاده شود.

اسماعیل‌زاده خاطرنشان کرد: امیدوارم در دوره جدید کسانی که افتخار حضور در طرح با هم را دارند، بتوانند دوره خاطره‌انگیز و همراه با آموزش مهارت‌های زندگی داشته باشند.

فاطمه سلیمی، رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد هم در این مراسم اظهار کرد: توصیه من به زوجین این است که هدیه زندگی و برکت زندگی خود را به ائمه(ع) هدیه دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد وی افزود: برای اساتید خانواده و کسانی که در حوزه فرهنگی تلاش می‌کنند، ارزش زیادی قائل هستم زیرا کلام آنان می‌تواند اثراتی در زندگی افراد داشته باشد که به نسل‌های بعد منتقل شود.

رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: توصیه دیگر من به زوجین این است که در مشاجرات خود با خداوند معامله کنند.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha