• یکشنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۱ / ۰۷:۵۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401042617524
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس درمانگاه تأمین اجتماعی اردستان :

مراجعات مردم به درمانگاه تأمین اجتماعی افزایش یافته است

مراجعات مردم به درمانگاه تأمین اجتماعی افزایش یافته است

ایسنا/اصفهان رئیس درمانگاه عمومی شعبه تأمین اجتماعی شهرستان اردستان با بیان این مطلب که تمام کارکنانی که در سازمان تأمین اجتماعی فعالیت می‌کنند باید احساس مسئولیت داشته باشند زیرا در سود و زیان این سازمان شریک هستند، افزود: گاهی مشاهده می‌شود افرادی به درمانگاه تأمین اجتماعی مراجعه می‌کنند و تقاضای خدمات غیرمتعارف و داروهای زیادی که حقشان نیست را دارند که همکاران ما با توجه به تبعات قانونی که وجود دارد، نمی‌توانند این‌گونه خدمات را به بیمه‌شدگان ارائه دهند.

علیرضا پاکدل، در نشست خبری هفته تأمین اجتماعی، اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یک سازمان عمومی و غیردولتی اولین و بزرگترین سازمان بیمه‌گر کشور است که جمعیتی بالغ بر ۴۶ میلیون نفر را در کشور تحت پوشش قرار داده است.

به گزارش ایسنا، رئیس درمانگاه عمومی شعبه تأمین اجتماعی اردستان با بیان اینکه از پنجشنبه هفته گذشته قیمت برخی از اقلام دارویی تا ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است و برخی دیگر که سال گذشته افزایش پیدا کرده بود بین ۳۰ تا ۶۰ درصد افزایش داشته، تصریح کرد: برخی تلاش می‌کنند این افزایش قیمت را به سمت سازمان بیمه‌ها ببرند تا هزینه‌ها پرداخت شود که تبعات آن بر کل جامعه خواهد بود.

رشد ۵ درصدی مراجعه به درمانگاه تأمین اجتماعی اردستان

پاکدل بر لزوم ایجاد فرهنگ‌سازی مردم در مراجعه به درمانگاه تأمین اجتماعی تأکید کرد و گفت: درمانگاه تأمین اجتماعی اردستان از جهت مراجعه‌کنندگان بیماران تکراری به پزشک عمومی در رتبه اول استان اصفهان قرار دارد.

وی با بیان اینکه مراجعات مردم شهرستان اردستان به درمانگاه تأمین اجتماعی رشد داشته، ادامه داد: سال گذشته بیش از ۵۶۹۰۰ مراجعه به پزشکان عمومی ثبت شده که نسبت به سال ۹۹ رشد ۵ درصدی را نشان می‌دهد. شاید یکی از دلایل اصلی افزایش مراجعه مردم به درمانگاه تأمین اجتماعی هزینه‌های درمانی است زیرا برخی افراد برای اولین بار مراجعه می‌کنند.

رئیس درمانگاه عمومی شعبه تأمین اجتماعی اردستان با اشاره به گلایه مردم در خصوص محدودیت برخی از خدمات پزشکان متخصص درمانگاه تأمین اجتماعی، گفت: با توجه به ساعتی بودن هزینه خدمات و تعرفه‌هایی که سازمان تأمین اجتماعی به پزشکان و مخصوصاً دندان‌پزشکان پرداخت می‌کند هیچ پزشک متخصصی قبول نمی‌کند در درمانگاه تأمین اجتماعی خدمت‌رسانی کند.

ساختمان درمانگاه تأمین اجتماعی استاندار نیست

پاکدل اضافه کرد: با توجه به محدودیت و کمبودهایی که در درمانگاه تأمین اجتماعی اردستان وجود دارد با وجود رایزنی‌های انجام شده، هیچ پزشک متخصص بومی و غیربومی مایل نیست در این شهرستان به مردم خدمات بدهد و تاکنون نماینده مردم در مجلس و فرماندار اردستان و مدیریت درمان استان هیچ اقدامی برای رفع کمبودها انجام نداده‌اند.

وی ایجاد ساختمان جدید برای درمانگاه تأمین اجتماعی اردستان را یکی از نیازهای بخش درمان تأمین اجتماعی عنوان کرد و گفت: ساختمان کنونی درمانگاه تأمین اجتماعی اردستان به هیچ عنوان استاندار نیست و فضای کافی برای خدمات بهتر ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha