• یکشنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۱ / ۰۸:۱۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401042617544
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان خبرداد:

پرداخت تسهیلات اشتغال برای ۸۴۱ مددجوی بهزیستی در اردبیل

پرداخت تسهیلات اشتغال برای ۸۴۱ مددجوی بهزیستی در اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: همزمان با هفته بهزیستی و در آستانه عید غدیر خم ۳۳ واحد مسکن مددجویی تحویل جامعه هدف بهزیستی در استان اردبیل خواهد شد.

حامد رضایی روز شنبه ۲۵ تیرماه در آیین افتتاح برخی از طرح‌های بهزیستی در اردبیل اظهار کرد: همزمان با چهل و دومین سالگرد تأسیس سازمان بهزیستی، برنامه‌های مختلفی با شعار شوری دوباره برگزار شده و افتتاح‌های متعددی را در این هفته شاهد خواهیم بود.

وی به راه‌اندازی مرکز مشاوره ازدواج و کارگاه تولیدی در اردبیل برای حمایت از جامعه هدف بهزیستی اشاره کرد و گفت: در حوزه امور اجتماعی، مسکن و اشتغال و توانبخشی اقدامات خوبی آغاز شده که از جمله این طرح‌ها می‌توان تأمین مالی خرد برای زنان سرپرست خانوار را اشاره کرد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از پیگیری‌ها برای راه‌اندازی مراکز مشاوره‌ای جدید و طرح «مانا» خبر داد و تصریح کرد: در این طرح خود نوجوانان در کاهش آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا کرده و سعی می‌کنند تا بیش از گذشته در رفع دغدغه‌ها و مشکلات قدم بگذارند.

رضایی به راه‌اندازی ۲ مجموعه نگهداری سالمندان و بیماران مزمن و مجموعه‌های تولیدی را در اردبیل یادآور شد و افزود: سعی ما بر این است تا در هفته بهزیستی که تا ۳۱ تیرماه ادامه دارد در مناطق مختلف استان این طرح‌ها را افتتاح کرده و به بهره‌برداری برسانیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در بحث مشارکت‌های مردمی اشتغال و مسکن در کنار تحویل ۳۳ واحد مسکن مددجویی سعی بر این است تا آغاز عملیات اجرایی طرح تأمین مالی خرد برای زنان سرپرست خانوار و گروه‌های همیار را برای بانوان کارآفرین و اشتغالزا با کسب و کارهای متنوع شاهد باشیم.

رضایی اضافه کرد: در این کارگاه ها با تأمین مالی خرد سعی بر این است تا اشتغال مددجویان و زنان خلاق و کارآفرین مورد حمایت قرار گرفته و در کنار پرداخت تسهیلات بانکی، آموزش آنها نیز مد نظر قرار گیرد.

وی بیان کرد: در بحث پیشگیری راه‌اندازی کمپ اعتیاد در مشگین‌شهر و مراکز مشاوره جدید از دیگر رویکردهاست که امیدواریم به اهداف مورد نظر در این حوزه دست پیدا کنیم.

رضایی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: همزمان با هفته بهزیستی در شهرستان‌های مختلف استان و با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی برای نوجوانان و بانوان طرح «مانا» اجرا شده تا آگاه‌سازی بیشتری را در این حوزه شاهد باشیم.


وی افتتاح سرای سالمندان و مرکز نگهداری بیماران مزمن روانی را به همراه پنج کارگاه روزانه کارآفرینی و اشتغال یادآور شد و تصریح کرد: برای ۸۴۱ نفر از مددجویان پرداخت تسهیلات خوداشتغالی را شاهد بودیم و ما از کارآفرینان برای جذب جامعه هدف بهزیستی به ویژه معلولان حمایت‌های همه‌جانبه را انجام می‌دهیم.

رضایی بهزیستی را مسئول کمیته فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد و گفت: ۲۳ دستگاه عضو این کمیته هستند و ما برنامه جامعی را در این حوزه تدوین کردیم تا با راهکارهای پیشگیرانه جلوی آسیب اعتیاد و گرایش به مواد افیونی را بگیریم.

وی افزود: از ۶۷ هزار جمعیت تحت پوشش بهزیستی، بخش عظیمی از آنها اطلاعات خود را در سامانه مورد نظر برای رایگان شدن مصرف آب، برق و گاز اعلام کردند که امیدواریم این اقدام از طریق مراجعه به سایت و یا مراکز مثبت زندگی انجام شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از مددجویان خواست تا برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده و از فرصت جدید پیش آمده بیشترین بهره را ببرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha