• یکشنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401042617599
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس اتاق اصناف اردبیل:

اصناف از درآمد جرایم تعزیراتی برخوردار شوند

اصناف از درآمد جرایم تعزیراتی برخوردار شوند

ایسنا/اردبیل رئیس اتاق اصناف اردبیل گفت: تاکنون از مزایای تبصره هفت ماده 72 قانون مربوط به پرداخت بخشی از جرایم تعزیراتی به اصناف محروم بودیم و ریالی از این محل تاکنون به اصناف پرداخت نشده است.

مسعود ناصری راد ۲۶ تیر در همایش اصناف اردبیل با رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور اظهار کرد: شهرت اردبیل به پایتخت حسینیت است و اصناف منصف این استان سعی می‌کنند تا با دقت بیشتر در ارائه خدمات به مردم دچار اجحاف و یا بی‌عدالتی در حق مردم نشوند.


وی فعالیت 117 اتحادیه و 25 هزار واحد صنفی را در سطح استان یادآور شد و تصریح کرد: در گام اول انتظار داریم تا در قبال زحمات اصناف پشتیبانی‌های لازم و قانونی از آنها انجام شده و اتاق اصناف نیز بتواند وظایفی که بر گردنش گذاشته شده به خوبی انجام دهد.


رئیس اتاق اصناف اردبیل گفت: قرار بود از تبصره هفت ماده 72 بخشی از جرایم تعزیراتی به اصناف پرداخت شود که تاکنون ریالی از این محل پرداخت نشده است.


ناصری راد با انتقاد از لغو اجرای تبصره یک ماده 22 با محوریت ایجاد محدودیت برای رؤسای اتحادیه‌ها افزود: همان طوری که تبصره یک ماده 22 لازم‌الاجراست باید پرداخت بخشی از جرایم تعزیراتی و اصناف نیز شکل عملیاتی به خود گرفته و دولت و مجلس در این زمینه کمک کار باشند.


وی دغدغه اصناف را دریافت مالیات با ارقام‌های مختلف و غیرعادلانه توصیف کرد و ادامه داد: نباید اصناف اردبیل را با اصناف مرکز کشور یکسان در نظر گرفته و دریافت مالیات را با همین مبنا انجام داد.


ناصری راد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اصناف در فعالیت‌های خود نیاز مبرم به حمایت و پشتیبانی بیمه،‌ مالیات و سایر عوامل دارند و عمدتا در کار توزیع و ارائه خدمات هستند و به هیچ وجه در گرانی‌ها دخالت واقعی را ندارند.

محافظه‌کاری آفت مدیریت است


رئیس انجمن اسلامی اصناف و بازاریان استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت مناسب جامعه اسلامی اصناف و بازاریان استان به دور از فضاسازی‌های سیاسی و انتخاباتی اضافه کرد: تنها نهاد غیردولتی مردمی هستیم که حتی بعد از انتخابات نیز مطالبه‌گری‌هایمان را با همراهی 480 نفر از نخبگان شهر ادامه می‌دهیم و بر این باوریم مطالبات مردم باید بعد از انتخاب شدن اعضای شوراها، مجلس و سایر متولیان و مسئولان ادامه پیدا کند.


سعید ایرانی جم محافظه‌کاری مسئولان را آفت بزرگ و چالش جدی در مسیر مطالبه‌گری عنوان کرد و گفت: شهدا و بزرگان این مملکت به ما یاد دادند که با تلاش و سخت‌کوشی می توان به نتیجه رسید اما عده‌ای با حضور در ارگان‌های دولتی سعی می‌کنند تا مردم را از فرآیند اداری و بروکراسی موجود ناراحت و عصبانی کنند.


وی افزود: به هیچ وجه بازاریان اهل قاچاق و یا زد و بند نیستند و دولت به جای آن که با کالاهای دپو شده در برخی انبارهای کوچک در شهرها برخورد کنند، بهتر است با قاچاقچیان اصلی، واردکنندگان و دلالان در این حوزه برخورد جدی داشته باشند.


رئیس انجمن اسلامی اصناف و بازاریان استان اردبیل خاطرنشان کرد: هر چقدر وفور کالا در بازار داشته باشیم به همان میزان قیمت‌ کالاها پایین آمده و امکان عرضه و رقابت در بازار وجود دارد.


ایرانی جم گلایه‌های مردم را از حقوق‌های نجومی، تبعیض در جایگاه‌های مدیریتی و عدم شفافیت یادآور شد و اضافه کرد: محافظه‌کاری آفتی است که همه کشور را با سختی‌ها و دشواری‌هایی روبه‌رو کرده و مردم از مشکلات و دغدغه‌های به وجود آمده اعم از آلودگی هوا، کمبود آب و دیر اجرا شدن پروژه‌هایی نظیر راه آهن اردبیل – میانه عاصی هستند.


وی بیان کرد: به دور از حاشیه‌ها اصل خواسته مردم حل مشکلات اقتصادی، راستگویی مسئولان و شفاف عمل کردن آنهاست و بهتر است اولویت‌ها در این حوزه بیشتر از حاشیه‌ها مورد توجه قرار گیرد.


در این نشست رؤسای اتحادیه‌ها، صنوف و برخی از صاحبان واحدهای صنفی با بیان دغدغه‌ها و مشکلات خود در حوزه نان، کمبود کالاهای اساسی، عدم نظارت کافی بر بازار و دیگر نارسایی‌ها را در این حوزه مطرح و از مسئولان خواستند تا نسبت به حل این مشکلات گام‌های جدی بردارند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha