• یکشنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401042617721

مبادله تفاهمنامه بین بهزیستی و فرماندهی انتظامی فارس

مبادله تفاهمنامه بین بهزیستی و فرماندهی انتظامی فارس

ایسنا/فارس طی جلسه‌ای مدیرکل بهزیستی و فرمانده انتظامی استان فارس تفاهمنامه همکاری با هدف کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی امضا و مبادله کردند.

مدیرکل بهزیستی فارس در آیین امضا و مبادله تفاهمنامه با فرماندهی انتظامی این استان، خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه در راستای همکاری‌های فرهنگی، اجتماعی، علمی و پژوهشی و در اولین روز از هفته بهزیستی امضا و مبادله شد.

به نقل از بهزیستی فارس، محمدرضا هوشیار ادامه داد: برقراری سلامت اجتماعی بیش از هر چیز مستلزم تعامل میان سازمان‌های مسئول و مطالعه و پژوهش‌های اجتماعی است، اخلال در نظام خانواده  مشکلات اعتیاد، کودکان کار، فرار از منزل، کودکان بی سرپرست و .... آسیب‌های اجتماعی فراوانی را به دنبال دارد.

او گفت: فرماندهی انتظامی فارس به عنوان حافظ نظم و امنیت عمومی و اداره کل بهزیستی فارس به عنوان یکی از متولیان برنامه های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید گام‌های مشترکی را در راستای تامین نظم  انضباط و ایجاد نشاط اجتماعی بردارند تا امنیتی پایدار در جامعه حاکم شود.

مدیرکل بهزیستی استان فارس خاطرنشان کرد: با هدف تقویت همکاری، هم افزایی و بهره گیری بهینه از امکانات و ظرفیت‌های موجود دو مجموعه در کنترل و کاهش آسیبپهای اجتماعی ، تفاهم نامه مشترک فی مابین فرماندهی انتظامی استان فارس و اداره کل بهزیستی استان فارس منعقد شده است.

او گفت: ارجاع دریافت کنندگان خدمات فوریت‌های اجتماعی به مراکز اورژانس اجتماعی، همکاری لازم برای استقرار خودروهای خدمات سیار اورژانس اجتماعی در میادین شهر، کمک به ایجاد فضای امن در اطراف مراکز اورژانس اجتماعی و مراکز کودکان خیابانی و حمایت از ماموریت‌های مداخلات اجتماعی این مراکز در موارد حاد، ارائه خدمات مشاوره‌ای توسط مراکز مشاوره و دوایر مددکاری اجتماعی انتظامی به مراجعان معرفی شده از سوی بهزیستی و ...بخشی از محورهای همکاری فرماندهی انتظامی در این تفاهم نامه است.

هوشیا اظهار کرد: همکاری با فرماندهی انتظامی در اجرای فعالیتهای تبلیغی و آموزشی با اولویت مناطق خاص ،همکاری در اطلاع رسانی دستاوردهای پلیس در پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی در سطح استان ، ارائه خدمات تخصصی اورژانس اجتماعی و افرادی که از طرف انتظامی استان به مراکز اورژانس اجتماعی ارجاع داده می‌شوند، ارائه خدمات تخصصی مشاوره‌های روان درمانی فردی، خانوادگی، ترک اعتیاد و .... به مراجعین نیازمند و معرفی شده از سوی مرکز مشاوره معاونت فرهنگی اجتماعی نیز بخشی از محورهای همکاری اداره کل بهزیستی فارس با فرماندهی انتظامی خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha