• یکشنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401042617950
  • منبع : نمایندگی خوزستان

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان تاکید کرد

لزوم تقویت واحدهای تولیدی مشکل‌دار در خوزستان

لزوم تقویت واحدهای تولیدی مشکل‌دار در خوزستان

ایسنا/خوزستان معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان بر لزوم تلاش برای تقویت واحدهای تولیدی مشکل دار در استان تاکید کرد.

آقارضا فتوحی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خوزستان که امروز، ۲۶ تیرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: ما واحدهای مختلف تولیدی را داریم که این واحدها یا منتقد بوده یا تعطیل و یا به نوعی با ظرفیت بسیار پایین در حال فعالیت هستند.

وی افزود: در جریان هستم که سازمان تامین اجتماعی مشکلات خاص خود را دارد اما اگر کارخانه‌ها نیز تعطیل شوند، آن‌ها را دیگر نخواهیم داشت. بنابراین ما باید منطقی فکر کنیم و واحدهای مشکل دار را تقویت کنیم. یعنی همه باید کمک کنیم تا این مجموعه‌ها فعال باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان عنوان کرد: افرادی که در استان اشتغالزایی کرده اند و می‌توانند اقتصاد استان را رونق دهند، در این ستاد دعوت شوند.

فتوحی تصریح کرد: باید به شرکت‌های تولیدی کمک کنیم و به آن‌ها تسهیلات ارائه دهیم تا آن‌ها به تولید بازگردند و زمانی که همه شرکت‌ها را به تولید بازگردانیم به راحتی می‌توان اشتغال ایجاد کرد.

به گزارش ایسنا، حمزه خسروانی مدیر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان نیز در این نشست اظهار کرد: خروجی مشکلات شرکت الغدیر شامل سرمایه در گردش و تسهیلات بوده است که در حال حاضر سرمایه در گردش به میزان ۴۰ میلیارد تومان درخواست دارند.

وی افزود: در حال حاضر طبق ابلاغیه بانک مرکزی و براساس ماده ۶۱ قانون رفع موانع تولید، یک و نیم برابر بدهی‌های بنگاه تولیدی، سرمایه در گردش اعطا می‌شود که این مساله ارایه سرمایه در گردش را محدود کرده است.

مدیر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خوزستان عنوان کرد: بنابراین در حد نیاز تولیدکننده و به تشخیص کارگروه بانکی، باید تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی اعطا شود .

خسروانی تصریح کرد: ماهیت و رسالت برگزاری ستاد تسهیل و قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، کمک کردن به بنگاه‌هایی است که یا راکد هستند یا زیر ظرفیت کار می‌کنند و یا به خاطر بدهی‌ها با پرداخت سرمایه در گردش به حداکثر ظرفیت خود باز می‌گردند.

به گزارش ایسنا، در این جلسه شرکت‌های سیمان کارون، گروه ملی فولاد ایران، شرکت رامین پلاستیک، شرکت راکتورسازی اهواز و شرکت سرماسازی الغدیر جنوب حضور داشتند و مشکلات خود را مطرح کردند که از جمله این مشکلات می‌توان به بیمه تامین اجتماعی، بدهی و معوقات بانکی و مشکل نقدینگی اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha