• یکشنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401042618026
  • خبرنگار : 50093

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان خبر داد

اقامت بیش از ۴ میلیون مسافر از ابتدای تابستان در خراسان رضوی

اقامت بیش از ۴ میلیون مسافر از ابتدای تابستان در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از ثبت بیش از ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر در خراسان رضوی از ابتدای تابستان خبر داد.

یوسف بیدخوری در گفت‌‎وگو با ایسنا در خصوص وضعیت واحدهای اقامتی خراسان رضوی از ابتدای تابستان اظهار کرد: از ابتدای تابستان تا پایان ۲۵ تیر ماه بیش از ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در مشهد و بیش از ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در خراسان رضوی اقامت داشته‌ که به طور میانگین در مشهد و خراسان رضوی ۷۷ درصد واحدهای اقامتی را اشغال کرده‌اند.

وی ادامه داد: ۷۷۱ هزار و ۶۱ نفر در هتل‌ها، ۵۳۷ هزار و ۳۷۲ نفر در هتل‌آپارتمان‌ها، ۴۹۲ هزار و ۷۹۸ نفر در مهمان‌پذیرها، ۸۶۳ هزار و ۳۳۲ نفر در خانه‌های مسافر، ۹۳ هزار ۹۹۶ نفر در مراکز اسکان شهرداری، ۱۶۹ هزار و ۶۶۰ نفر در حسینه، مساجد و بقاع مبترکه، ۷۲۰ هزار و ۱۸ نفر در مهمانسراهای دولتی، ۳۴۹ هزار و ۹۸۸ نفر در مدارس و آموزشگاه‌های آموزش‎وپرورش، ۲۴۳ هزار و ۳۴۰ نفر در زائرسرهای ارزان قیمت و زائرشهر رضوی، ۵۳۴ هزار و ۱۶۱ نفر در مراکز اقامتی سپاه و ۳۷ هزار و ۴۰۰ نفر در ظرفیت اردوگاهی سپاه اقامت داشته‌اند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی خراسان رضوی در خصوص وضعیت اشغال واحدهای اقامتی از ابتدای تابستان در خراسان رضوی اضافه کرد: ظرفیت اشغال هتل‌ها ۷۸ درصد، هتل‌آپارتمان‌ها ۸۹ درصد، مهمانپذیر ۸۷ درصد، خانه‌های مسافر ۸۱ درصد، مراکز اسکان شهرداری ۵۵ درصد، حسینه، مساجد و بقاع مبترکه ۶۸ درصد، مهمانسراهای دولتی ۷۶ درصد، مدارس و آموزشگاه‌های آموزش‎وپرورش ۸۲ درصد، زائرسرهای ارزان قیمت و زائرشهر رضوی ۹۵ درصد، مراکز اقامتی سپاه ۹۶ درصد و ظرفیت اردوگاهی سپاه ۷۵ درصد بوده است.

در تعطیلات نوروز بیش از ۳.۵ میلیون نفر در خراسان رضوی اقامت داشتند که آمار اقامت مسافران در این استان از ابتدای تابستان حاکی از افزایش ۳۸ درصدی اقامت مسافران در خراسان رضوی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha