• یکشنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۱ / ۱۶:۳۲
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1401042618084
  • خبرنگار : 71573

پیام رئیس کتابخانه مجلس برای درگذشت رمضانعلی شاکری  

پیام رئیس کتابخانه مجلس برای درگذشت رمضانعلی شاکری  

رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، درگذشت استاد شاکری، رئیس اسبق کتابخانه آستان قدس رضوی را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا ، متن پیام حجت‌الاسلام و المسلمین قاسمیان، تسلیت آمده است:

«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
استاد رمضانعلی شاکری که عمر با برکت خود را در راه پژوهش، تاریخ‌نگاری، نویسندگی و تصحیح متون از جمله آثار عالم گرانقدر آیت‌الله آقا نجفی قوچانی سپری کرد و نیز هفده سال در حریم ملکوتی حضرت ابالحسن الرضا علیه‌السلام مسئولیت اداره‌ی کتابخانه آن آستان قدسی را به عهده داشت، با عمری خدمت خالصانه، چهره‌ای ماندگار در عرصه علم و فرهنگ از خود به یادگار گذاشت.
درگذشت ایشان را به خانواده گرامی، همکارانشان و نیز جامعه علمی کشور تسلیت عرض می‌نمایم و از خداوند متعال برای ایشان علوّ درجات را مسئلت دارم.
 
رمضانعلی شاکری، رئیس اسبق کتابخانه آستان قدس رضوی، صبح پنجشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۱ درگذشت.
او در طول زندگی خود آثاری همچون سیاحت شرق یا زندگی‌نامه آقا نجفی قوچانی (تصحیح)، سیاحت غرب یا سرنوشت ارواح بعد از مرگ (تصحیح)، فهرست کتب خطی کتاب‌خانه عمومی فرهنگ و هنر مشهد، گنج هزارساله کتاب‌خانه مرکز آستان قدس رضوی، قبل و بعد از انقلاب، مطالعه‌ای در احوال و آثار عارف ربانی حیدر آقا طباح تهرانی متخلص به معجزه، مزاری در آغوش تاریخ، اترک‌نامه؛ تاریخ جامع قوچان، انقلاب اسلامی مردم مشهد از آغاز تا استقرار جمهوری اسلامی، تاریخچه کتاب‌خانه عمومی فرهنگ و هنر مشهد در پنجاه سال، اصول مقدمات کتاب‌داری یا کتاب‌داری آسان، واقفین عمده کتاب به کتاب‌خانه‌های آستان قدس رضوی، حیات الاسلام فی احوال آیت الملک العلام و ایران همیشه بهار را از خود به جای گذاشت.
مرحوم شاکری علاوه بر ارائه خدمات ارزنده‌ای به آستان قدس رضوی در حفظ و احیای گنجینه‌های معنوی، فعالیت‌های بی‌شماری را در زمینه شناساندن تاریخ کهن خراسان به‌ویژه قوچان داشته است. وی مدتی نیز ریاست کتابخانه آستان قدس رضوی را برعهده داشت.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha