• یکشنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۱ / ۱۷:۴۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401042618121
  • خبرنگار : 50184

رویداد منطقه‌ای 2022 روز جهانی چوب در کرمانشاه برگزار می‌شود

رویداد منطقه‌ای 2022 روز جهانی چوب در کرمانشاه برگزار می‌شود

ایسنا/کرمانشاه نماینده سازمان روز جهانی چوب از برنامه ریزی برای برگزاری سومین دوره رویداد منطقه‌ای 2022 روز جهانی چوب در کرمانشاه خبرداد.

علیرضا باوندپور امروز(26 تیر) در نشستی خبری، بااشاره به راه اندازی نمایندگی روز جهانی چوب در کرمانشاه از چندسال پیش، اظهارکرد: هرساله در فصل بهار رویداد روز جهانی چوب به میزبانی یکی از کشورهای دنیا برگزار می شود که از سال 2016 به عنوان نماینده ایران هرساله در این رویداد شرکت کردم.

وی ادامه داد: آخرین رویداد روز جهانی چوب پیش از شیوع بیماری کرونا در شهر توکیو ژاپن بود و پس از آن این برنامه برگزار نشده و امیدواریم در بهار سال آینده شاهد برگزاری دوباره آن با حضور حدود 100 هنرمند رشته چوب از سراسر دنیا باشیم.

این هنرمند کرمانشاهی رشته چوب افزود: باتوجه به حضوری که طی سالهای گذشته در رویدادهای روز جهانی چوب داشتم و مقام هایی که کسب کردم، نمایندگی این سازمان در ایران به من داده شد تا ایران به عنوان شانزدهمین کشور دنیا باشد که نمایندگی این سازمان را راه اندازی می کند.

باوند پور یادآورشد: با اخذ نمایندگی سازمان روز جهانی چوب، دفتر آن را در کرمانشاه راه اندازی کردیم و به این ترتیب برگزاری رویدادهای منطقه ای آن را در دستور کار قرار دادیم.

وی با بیان اینکه تاکنون دو دوره رویداد منطقه ای روز جهانی چوب در کرمانشاه برگزار شده، افزود: امسال هم بنا داریم این رویداد را در محوطه جهانی بیستون کرمانشاه برگزار کنیم که موضوع آن هم مرتبط با تم محیط زیست و دوستی با درخت خواهد بود که از سوی سازمان روز جهانی چوب به عنوان شعار امسال اعلام شده است.  

نماینده سازمان روز جهانی چوب در ایران زمان برگزاری سومین رویداد منطقه ای روز جهانی چوب را 28 تا 31 تیر اعلام کرد و گفت: قرار است 10 هنرمند از شهرهای ارومیه، تبریز، همدان،  کرج، تهران، اصفهان و شیراز به همراه 30 هنرمند از کرمانشاه در این رویداد شرکت کنند.

باوندپور خاطرنشان کرد: باتوجه به شیوع بیماری کرونا در دوره های گذشته امکان حضور هنرمندانی از دیگر استان های کشور وجود نداشت و امسال به دلیل کاهش شیوع این بیماری هنرمندانی را از استان های دیگر خواهیم داشت.

وی یادآورشد: 30 هنرمندی که از کرمانشاه در این رویداد شرکت می کنند، قرار است در قالب دو گروه 15 نفری یک تیم زنان و یک تیم مردان به خلق اثری در رابطه با دوستی انسان با درخت بپردازند.

به گفته این مسئول، طی چهار روز برگزاری این مراسم، 12 اثر توسط این هنرمندان خلق خواهد شد.

وی با بیان اینکه  آثار خلق شده در دو رویداد گذشته اکنون در موزه چوب کرمانشاه قرار دارند، گفت: اولین موزه چوب کشور در کرمانشاه با 120 اثر در حال حاضر فعالیت می کند که آثار خلق شده دو رویداد گذشته هم در آن قرار دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha