• دوشنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401042718389
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان خبر داد:

راه‌اندازی 146 گروه کاهش آسیب‌ها در اردبیل

راه‌اندازی 146 گروه کاهش آسیب‌ها در اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از آغاز فعالیت 146 گروه کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه نوجوانان و بانوان خبر داد.

حامد رضایی روز دوشنبه 27 تیرماه در مراسم افتتاح چندین طرح بهزیستی در مشگین‌شهر اظهار کرد: طرح مشارکت اجتماعی با همراهی نوجوانان با عنوان «مانا» و بانوان به صورت نمادین در مشگین‌شهر آغاز شده و در مناطق مختلف استان این طرح اجرایی و عملیاتی خواهد شد.


وی تصریح کرد:‌ در قالب این طرح 146 گروه سعی می‌کنند تا در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی مشارکت داشته و به دنبال آموزش و فراگیری راهکارهای مناسب در این حوزه بتوانند اقدامات مؤثری را انجام دهند.


مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی دغدغه اصلی خانواده‌ها و والدین است که در این زمینه امیدواریم گروه‌های همسال به کمک هم بتوانند در کاهش این آسیب‌ها و بهبود شرایط موجود گام‌های مؤثری را بردارند.


رضایی افزود: سازمان بهزیستی در گرامیداشت این هفته که با شعار «شوری دوباره» برگزار می‌شود در تلاش است تا در حوزه تأمین مسکن و اشتغال مددجویان و جامعه هدف بهزیستی نیز گام‌های مؤثری را بردارد که امیدواریم در قالب نهضت ملی مسکن، ساخت واحدهای مسکونی برای مددجویان و معلولان با ظرفیت 200 واحد در اردبیل و سایر شهرها انجام شود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار این امر، تأمین مالی خرد برای زنان سرپرست خانوار و گروه‌های همیار هدف‌گذاری شده و امیدواریم با رونق گرفتن کسب و کارها، بخش عظیمی از دغدغه‌ها و مشکلات جامعه هدف بهزیستی برطرف شود.


رضایی رویکرد پیشگیرانه را در تولد کودکان سالم با آسیب‌های کمتر یادآور شد و اضافه کرد: ما کار را به صورت زیربنایی و قبل از ازدواج در قالب مراکز مشاوره و ژنتیک آغاز کردیم و تلاشمان بر این است تا بعد از تولد نیز با طرح‌های مراقبتی به ویژه پیشگیری از تنبلی چشم و غربالگری شنوایی اجازه ندهیم تا کودکان و نوجوانان گرفتار آسیب‌هایی نظیر کم بینایی و یا ضعف بینایی و یا شنوایی شوند.


مدیرکل بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: تلاش بر این است تا با مشارکت گروه‌های مختلف به ویژه انجمن‌ها و مؤسسات غیردولتی تقویت فعالیت‌های پیشگیرانه در حوزه معلولیت و اعتیاد را انجام دهیم تا حرکتی مؤثر در این حوزه انجام شود.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha