• دوشنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۱ / ۱۶:۴۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401042718536
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مسئول دفتر شورای نگهبان اردستان:

ترک فعل برخی از مدیران باعث عقب ماندگی اردستان می‌شود

ترک فعل برخی از مدیران باعث عقب ماندگی اردستان می‌شود

ایسنا/اصفهان مسئول دفتر شورای نگهبان شهرستان اردستان گفت: ترک فعل برخی از مدیران و کارکنان ادارات شهرستان به دلیل حمایت‌های افراد مختلف و گروه‌های سیاسی باعث عقب ماندگی اردستان می‌شود.

حجت الاسلام مهدی رنجبر به مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای شورای نگهبان وظایف زیادی را عنوان کرده که نظارت بر قانون گذاری، تفسیر قانون اساسی و نظارت بر انتخابات از مهمترین آنها هستند.

وی با بیان اینکه نظارت بر قانون گذاری و تفسیر قانون اساسی مخصوص فقها و حقوقدانان شورای نگهبان است که در سطح کلان کشور انجام می‌شود، افزود: نظارت بر انتخابات بر عهده هیئت‌های نظارتی است که در مراکز استان‌ها و هر شهرستان شکل می‌گیرد و بر انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان نظارت می‌کند. نظارت بر انتخابات شوراهای شهر بر عهده مجلس شورای اسلامی است که عموم مردم فکر می‌کنند شورای نگهبان در آن دخالت دارد.

مسئول دفتر شورای نگهبان شهرستان اردستان، تصریح کرد: در شهرستان اردستان حدود ۴۰۰ نفر که از اقشار مختلف مردم انتخاب می‌شوند در هر دوره از انتخابات بر کار انتخابات در روز رای گیری نظارت می‌کنند.

رنجبر با اشاره به اینکه هر شهرستانی یک دفتر شورای نگهبان دارد که وظایفی را بر عهده دارد، گفت: یکی از وظایف اصلی دفاتر شورای نگهبان، نظارت بر انتخابات و تعیین ناظرین برای شعب انتخاب رای است. همچنین رصد کردن فعالیت‌های سیاسی و حزبی گروه و افراد مختلف در شهرستان جهت درج در سوابق از دیگر وظایف دفاتر شورای نگهبان است.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف دفاتر شورای نگهبان رصد فعالیت‌های نماینده فعلی مجلس در هر شهرستان است که می‌تواند برای سوابق و تایید یا رد صلاحیت وی موثر باشد ادامه داد: یکی از مهمترین موضوعاتی که در سطح اردستان با آن مواجه هستیم ترک فعل‌هایی است که برخی مدیران و کارکنان ادارات در این شهرستان به دلیل حمایت‌های افراد مختلف و گروه‌های سیاسی انجام می‌دهد.

مسئول دفتر شورای نگهبان شهرستان اردستان اضافه کرد: به عنوان مثال چندین سال است برخی روسای ادارات هیچ بازدهی خوب و عملکرد موفقی را در کارکرد خود ندارند ولی چون با فلان طیف سیاسی و افراد خاص ارتباط دارند همچنان در آن پست مسئولیت دارند.

رنجبر با بیان اینکه در برخی ادارات شهرستان دیده می‌شود مسئول اداره انتظارات مردم را برآورد نمی‌کند، خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری درباره مطالبه گری مردم، امروزه باید عملکرد مسئولان شهرستان مورد مطابه مردم و رسانه‌ها قرار گیرد زیرا اینگونه ترک فعل‌ها از طرف مسئولان باعث عقب ماندگی منطقه خواهد شد.

وی تصریح کرد: مردم شهرستان اردستان همواره در انتخابات حضور پرشوری داشتند و بیش از ۹۰ درصد در انتخابات دوره‌های مختلف شرکت کردند ولی یکی از معضلاتی که در انتخابات اخیر اردستان زیاد مشاهده شد، بحث تخلفاتی است که برخی از نامزدها و طرفدارانشان در موضوع رای‌های وارداتی و خرید و فروش رای انجام می‌دادند که باعث سلب اعتماد مردم از نحوه برگزاری انتخابات می‌شود.

مسئول دفتر شورای نگهبان اردستان با بیان اینکه نباید اجازه دهیم اعتماد مردم در برگزاری انتخابات از بین برود، خاطرنشان کرد: انتظار مردم از نهادهای اجرایی و نظارتی انتخابات در شهرستان اردستان این است که در دوره‌های بعدی انتخابات به گونه‌ای رفتار شود که جلوی تخلفات معنی دار که در روند برگزاری و نتیجه آن سرنوشت ساز و تاثیرگذار است گرفته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha