• سه‌شنبه / ۲۸ تیر ۱۴۰۱ / ۰۸:۵۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401042818745
  • خبرنگار : 50513

یک مسئول در اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان:

عضویت در سامانه شکار و صید به نفع شکارچیان است

عضویت در سامانه شکار و صید به نفع شکارچیان است

ایسنا/زنجان رئیس اداره نظارت بر امور حیات‌وحش اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان گفت: برای ساماندهی و شکار قانونمند، شکارچیان باید در سامانه جامع شکار و صید ثبت‌نام کنند.

پرویز رستمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه سامانه شکار و صید بخشی از سامانه جامع محیط‌زیست است، اظهار کرد: سامانه شکار و صید یک سامانه کشوری بوده و در اجرای آن استان زنجان از استان‌های پیش‌قدم است.

وی با تاکید بر لزوم ثبت‌نام شکارچیان و صیادان در سامانه جامع سازمان حفاظت محیط‌زیست، افزود: شکارچیان و صیادان برای ساماندهی و شکار قانونمند، باید در سامانه جامع شکار و صید ثبت‌نام کنند.

رستمی با بیان اینکه این فراخوان صرفاً برای شناسایی و ارائه خدمات الکترونیکی به متقضیان است، تصریح کرد: عضویت شکارچیان و صیادان در این سامانه در راستای بهره‌مندی از خدمات سازمان حفاظت محیط‌زیست است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس بخشنامه‌های صادره، همه شکارچیان و صیادان برای دریافت دفترچه شناسایی و هرگونه پروانه شکار و صید، باید هرچه سریع‌تر در سامانه شکار و صید ثبت‌نام کنند، عنوان کرد: دفترچه شناسایی شکار مانند شناسنامه شکارچیان است؛ اگر شکارچیان و صیادان دفترچه شناسایی نداشته باشند نمی‌توانند پروانه شکار یا صید بگیرند و ابلاغ  هرگونه دستورالعمل جدید برای شکار یا صید، در همان دفترچه شناسایی درج می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر ۵۰ نفر از شکارچیان استان در این سامانه عضو شدند. لازم به ذکر است که یکی از مزایای عضویت در این سامانه، آموزش برخی نکات به شکارچیان است.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات‌وحش اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان در ادامه با تاکید بر اینکه شکارچیان و شهروندان نباید نظم طبیعت را بهم بزنند، خاطرنشان کرد: زمانی که شهروندان و یا شکارچیان حیوانی را تنها مشاهده می‌کنند؛ به آن‌ها آسیب نرسانند و یا با هدف کمک آن‌ها را از طبیعت و زادگاه‌شان جدا نکنند؛ چرا که در این صورت حیوان دست‌آموز می‌شود و ظلم بزرگی در حق آن کرده‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha