• سه‌شنبه / ۲۸ تیر ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401042818835
  • خبرنگار : 50037

همدان رتبه برتر کشور در اجرای سامانه‌ نوین آبیاری اراضی مستعد

همدان رتبه برتر کشور در اجرای سامانه‌ نوین آبیاری اراضی مستعد

ایسنا/همدان رئیس اداره مهندسی زراعی آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از رتبه برتر استان در سطح کشور در اجرای سامانه نوین آبیاری اراضی مستعد خبر داد.

امیرعباس کردیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: استان همدان با اجرای ۱۶۱ هزار و ۳۰۰ هکتار سامانه نوین آبیاری استان سوم کشور و از نظر نسبت سطح اجرا شده به زمین‌های مستعد(۸۰ درصد) استان برتر کشور است.

وی با بیان اینکه  محور توسعه استان همدان کشاورزی بوده و کشاورزی پایدار نیز در صورت حفظ منابع آب و خاک امکان پذیر خواهد بود، افزود: بخش کشاورزی به عنوان مصرف کننده عمده منابع آبی استان وظیفه اصلی افزایش بهره‌وری آب را دارا بوده و در حال حاضر بحران کم آبی به یکی از معضلات اصلی استان تبدیل شده است.

کردیان تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان همدان به عنوان متولی بخش کشاورزی با اجرای بیش از ۱۶۰ هزار هکتار طرح‌های سامانه نوین آبیاری و افزایش بهره‌وری آب تا حدود زیادی به وظیفه خود عمل کرده است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری در استان همدان تاکنون ۱۳۲۲ هکتار طرح سامانه نوین آبیاری اجرا شده و ۱۰۲۸ هکتار نیز در دست اجراست و بیش از ۶ هزار هکتار طرح هم در حال تکمیل مدارک و طراحی هستند، خاطر نشان کرد: اعتبار مصوب استانی امسال سامانه نوین آبیاری استان همدان افزون بر ۸۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در قالب اوراق خزانه با سررسید ۱۴۰۳ است.

کردیان ادامه داد: در شرایط جاری استان توسعه روش‌های نوین آبیاری در باغات و ارتقا و بازسازی سامانه های آبیاری بارانی اجرا شده در سال‌های گذشته (با تبدیل آنها به آبیاری موضعی تیپ و استفاده از اتوماسیون و اینترنت اشیا )جزو برنامه  این اداره است که از ضرورت بسیاری برخوردار خواهد بود.

وی همچنین بیان کرد:در استان همدان در خصوص تولید لوله و لوازم و طراحی و نظارت بر اجرای سامانه نوین آبیاری بیش از ۱۲ کارخانه و ۸۰ شرکت با بیش از ۲۰۰۰ نفر نیروی متخصص مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha