• سه‌شنبه / ۲۸ تیر ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401042818936
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس هیئت مدیره خبر داد

تدوین نظام جامع مدیریت بومی در کشت و صنعت مغان/ افزایش ۷ تن ما را قانع نمی کند

تدوین نظام جامع مدیریت بومی در کشت و صنعت مغان/ افزایش ۷ تن ما را قانع نمی کند

ایسنا/اردبیل رئیس هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: تدوین نظام جامع مدیریت بومی متکی بر دانش و نیروی انسانی توانمند در دستور کار ماست.

قاسم محمدی روز سه شنبه ۲۸ تیرماه در مراسم جشن گندم در کشت و صنعت مغان با تبریک دهه امامت و ولایت و عید غدیرخم اظهار کرد: در کنار ظرفیت بی نظیر مغان به عنوان منطقه زرخیر باید قدر سرمایه های اجتماعی و نیروی انسانی را بدانیم که در سایه این رویکرد ما امروز جشن تولید را در غلات برگزار می کنیم.

وی شکرگزاری از نعمت های الهی را زمینه ساز افزایش نعمات الهی دانست و خاطرنشان کرد: راندمان تولید در کشت و صنعت مغان بعد از بازگشت مدیریت این مجموعه به دولت از ۳ تن به بیش از ۷ تن افزایش یافته که این خود یک رکورد در ۲۰ سال مدیریت این مجموعه محسوب می شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با قدردانی از حمایت مسئولان وزارتی و سازمان جهاد کشاورزی در استان اردبیل بیان کرد: این تغییرات مثبت باید در کشت و صنعت مغان ادامه یابد تا ما بتوانیم حتی بیشتر از ۷ تن راندمان تولید را ارتقا داده و به خودکفایی کشور در تولید گندم کمک کنیم.

محمدی اضافه کرد: بحران تولید گندم بسیاری از کشورها را درگیر کرده و با وجود کارشکنی آمریکا و دیگر کشورهای استکباری در تشدید بحران غذا سعی بر این است تا جمهوری اسلامی ایران در این عرصه شرمنده مردم نشود.

وی به ناکارآمدی نظام واگذاری شرکت ها به بخش خصوصی در کشورمان اشاره کرد و گفت: ۵۲ درصد واگذاری ها به بخش خصوصی ناکارآمد بوده چرا که روش های درست کارشناسی در این زمینه در نظر گرفته نشده و اصل اهلیت نیز در این واگذاری ها نادیده گرفته شده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با قدردانی از دولت سیزدهم که بنابه خواسته مردم و حفظ سرمایه های اجتماعی کشت و صنعت را به دامن نظام مدیریتی دولتی و منطقه بازگردانده است، تصریح کرد: علقه ای که مردم این منطقه به کشت و صنعت دارند از سر صدق و دلسوزی است و باید به تناسب این علاقمندی مدیریت بومی با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و توانمندی های داخلی همراه با نگاه برونگرای حمایت از صادرات در دستور کار قرار گیرد.

محمدی افزود: کشت و صنعت مغان با نگاه اضطرار و رفع بحران اجتماعی به شرایط مدیریتی مطلوبی رسیده و امیدواریم با نگاه راهبردی همراه با مدیریت انقلابی و جهادی بتوانیم در عرصه مدیریت کشت و صنعت مغان موفق عمل کنیم.

وی تحولات سال های اخیر را در این بنگاه عظیم اقتصادی یادآور شد و بیان کرد: نوسازی بخش باغبانی و احیای ۲۰۰ هکتار اراضی با دست خالی از جمله موفقیت هایی بوده که حتی نهادهای نظارتی و بازرسی می توانند گواهی بر عملکرد شایسته در این حوزه باشند.

رئیس هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اظهار کرد: ما با تبعیت از فرمان مقام معظم رهبری در تلاش هستیم تا سرمایه گذاری های جدید و نوین را با مدیریت های کارآمد دولتی مدنظر قرار دهیم و در سال مزین به تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی سعی مان بر این است تا در یک بسته علمی همراه با نظام جامع کشاورزی اهداف را در این حوزه محقق کنیم.

محمدی ضرورت تدوین نظام جامع مدیریتی به شکل بومی را در این مجموعه یادآور شد و بیان کرد: در کنار افزایش راندمان صرفه جویی در منابع آب و افزایش بهره وری و تولید مدنظر است تا بتوانیم در حرکت تحولی کشت و صنعت گام های موثری را برداریم.

وی حمایت از نیروی انسانی کارآمد همراه با تخصص را مهم ارزیابی کرد و گفت: هرچند درخواست های متعدد برای جذب نیرو از مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره می شود اما سعی ما بر این است تا در چارچوب مقررات و قوانین جذب نیرو را متناسب با شرایط توسعه ای شاهد باشیم.

رئیس هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان افزود: در کنار افزایش تولید و اشتغال تلاش می کنیم تا کشت و صنعت را از شرایط استرس خارج کرده و در بخش صادرات محصولات متنوع به ویژه حوزه دام با همراهی دامپزشکی اقدامات موثری را انجام دهیم.

محمدی ضرورت صدور کارت بازرگانی برای کشت و صنعت را با هدف تقویت نظام جامع صادراتی یادآور شد و اظهار کرد: ما خودارزیابی ها و خودنظارتی ها را در کشت و صنعت از خودمان شروع کردیم و سعی داریم تا به صورت دقیق و جامع تحولات را در این مجموعه اقتصادی مورد رصد و پایش قرار دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha