• سه‌شنبه / ۲۸ تیر ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401042819018
  • خبرنگار : 50184

آغاز رویداد منطقه‌ای "روز جهانی چوب" در کرمانشاه

آغاز رویداد منطقه‌ای "روز جهانی چوب" در کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه رویداد منطقه‌ای 2022 روز جهانی چوب با حضور هنرمندانی از یازده استان کشور در محوطه میراث جهانی بیستون آغاز بکار کرد.

علیرضا باوند پور نماینده سازمان روز جهانی چوب در ایران در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آغاز رویداد منطقه ای روز جهانی چوب به میزبانی کرمانشاه، اظهارکرد: این رویداد از امروز(28 تیر) آغاز شده و به مدت چهار روز ادامه دارد.

وی از حضور هنرمندانی از یازده استان کشور در این رویداد خبر داد و گفت: جمعا 40  هنرمند برای خلق آثار در این رویداد شرکت کرده اند که حدود 30 نفر آنها از کرمانشاه و مابقی هم از دیگر استانهای کشور هستند.

این هنرمند رشته چوب و منبت تصریح کرد: موضوعی که هنرمندان در این رویداد روی آن کار خواهند کرد، "دوستی با درخت" خواهد بود که از طرف سازمان روز جهانی چوب  به عنوان شعار سال انتخاب شده است.

وی ادامه داد: 12 اثر از سوی هنرمندان حاضر در این رویداد خلق می شود  که دو اثر آن مربوط به هنرمندان کرمانشاهی است که در قالب دو گروه 15 نفری در این رویداد شرکت کرده اند.

باوند پور در خصوص چرایی انتخاب محوطه میراث جهانی بیستون برای برگزاری این رویداد هم گفت: این سومین دوره رویداد منطقه ای چوب در ایران است که دو دوره گذشته آن در تاق بستان و به دلیل شیوع بیماری کرونا به شکل استانی برگزار شد، اما سومین دوره آن را به شکل کشوری و در محوطه بیستون برگزار می کنیم.

وی ادامه داد: از این رویداد یک فیلم مستند تهیه می شود که روی سایت روز جهانی چوب بارگذاری خواهد شد که کل دنیا می توانند آن را ببینند، بنابراین ما با انتخاب محوطه جهانی بیستون به دنبال این بودیم تا علاوه بر معرفی بیشتر این اثر به مردم دنیا، در جذب گردشگر برای آن هم کمک کرده باشیم.

نماینده سازمان روز جهانی چوب در ایران یادآورشد: با برگزلری این رویداد، مردم دنیا با صنایع دستی و جایگاه هنر چوب در ایران بیشتر آشنا خواهند شد.

وی با بیان اینکه عموم مردم کرمانشاه می توانند حین برگزاری این رویداد از آن بازدید داشته باشند، گفت: برای کسانی هم که امکان آمدن به محوطه جهانی بیستون و بازدید از این رویداد را ندارند، بستری فراهم شده که در پایان رویداد، آثار خلق شده در نگارخانه بلوط واقع در چهار راه نوبهار کرمانشاه به مدت یک روز به نمایش درآید و پس از آن آثار را به موزه چوب انتقال می دهیم.

باوند پور به نقش مهم این رویداد در معرفی هرچه بهتر کرمانشاه به مردم دنیا اشاره کرد و گفت: امیدواریم مسئولین و رسانه های پای کار بیایند تا این رویداد که با کمترین هزینه و امکانات در حال برگزاری است را به خوبی حمایت کنند.

آغاز رویداد منطقه‌ای "روز جهانی چوب" در کرمانشاه

آغاز رویداد منطقه‌ای "روز جهانی چوب" در کرمانشاه

آغاز رویداد منطقه‌ای "روز جهانی چوب" در کرمانشاه

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha