• چهارشنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401042919684
  • خبرنگار : 50026

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی مطرح کرد:

تمرکز زدایی؛ مهمترین برنامه‌های فدراسیون پزشکی ورزشی

تمرکز زدایی؛ مهمترین برنامه‌های فدراسیون پزشکی ورزشی

ایسنا/خراسان جنوبی رییس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: تمرکز زدایی از مهمترین برنامه‌های این فدراسیون است و در این راستا تا حد امکان باید از مراجعه به مرکز جلوگیری شود.

غلامرضا نوروزی، شامگاه سه‌شنبه 28 تیر در مجمع سالیانه هیات پزشکی و ورزشی خراسان جنوبی اظهار کرد: باید در بعد سلامت در برنامه‌های آموزشی توجه جدی داشته باشیم؛ کم تحرکی که پیامد کروناست باعث افزایش پدیده چاقی در جامعه شده و چاقی هم زمینه‌ساز بیماری‌های مختلف غیر واگیر و سایر عوارض در جامعه است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۰ درصد خدمات به استان‌ها و ۱۰ درصد در مرکز ارائه می‌شود و باید همین نگاه در استان‌ها نسبت به شهرستان‌ها هم حاکم باشد، افزود: هرچه مراجعه به مرکز کمتر باشد نشان دهنده این است که توجه به استان‌ها داشته‌ایم، باید نظارت‌ها بر هیات‌های شهرستان و استانی بیشتر شود و عملکرد آنها مورد بررسی قرار گیرد.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی بیان کرد: وظیفه ما پشتیبانی از ورزش قهرمانی و سلامت همگانی است که به دلیل پدیده کرونا در دو سال گذشته آسیب‌های جدی به سلامت مردم وارد شده و خسارت‌های وارد شده هم غیرقابل جبران است.

نوروزی تصریح کرد: خراسان جنوبی فاصله زیادی با مرکز دارد اما با پیگیری‌هایی که انجام شده و به دلیل ایجاد فضاهای فیزیکی که در چند سال اخیر ایجاد شده، نیازی نیست ورزشکاران برای کوچکترین مساله به تهران و استان‌های مجاور اعزام شوند.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی از لحاظ زیرساخت‌های پزشکی از خیلی از استان‌ها شرایط بهتری دارد و خدمات خوب توانبخشی توسط هیات ورزشی و پزشکی انجام می‌شود، تصریح کرد: آکادمی پزشکی و ورزشی در خراسان جنوبی در حال توسعه است تا بتواند جایگاه پزشکی بهتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه حمایت خود را از ورزشکاران دانش آموزی داریم تا در آینده تعرفه خدمات خود را افزایش  دهیم، اظهار کرد: هیات پزشکی و ورزشی باید همیشه و به خصوص در شرایط فعلی که هیات‌ها آسیب دیده‌اند، پاسخگو باشد و با روحیه باز از محل صرفه‌جویی‌ها به هیات‌ها کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مولفه‌های مهم ورزشکار در کسب موفقیت مختلف داشتن بدنی سالم و آماده است، اظهار کرد: در غیر این صورت نمی‌توان به هدف تعیین شده دست یافت، این فدراسیون در این موضوع مهم یعنی سلامت ورزشکار و رضایتمندی تاکید ویژه ای دارد.

نوروزی با تاکید بر توسعه خدمات پزشکی ورزشی در نقاط محروم، تصریح کرد: هم اکنون در ۹۰ درصد استان‌های خدمات پزشکی ورزشی به ورزشکاران ارائه می‌شود به گونه‌ای که دیگر لازم نیست این قشر برای دریافت هر خدماتی به خارج از استان خود مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه شعار ما در این فدراسیون همواره این بوده که بتوانیم استان‌ها و شهرستان‌ها را فعال کنیم تا چرخ ورزش کشور با سرعت بیشتری بچرخد و فعال شود، افزود: هیات‌های پزشکی ورزشی استان‌ها همیشه در اصل و اولویت کار فدراسیون قرار دارند و بدون وجود استان‌ها فدراسیونی وجود نخواهد داشت.

نوروزی با بیان اینکه توجه به شهرستان‌ها نیز برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا در سطح محلی هم نیازهای پزشکی ورزشی شهرستان‌ها برطرف شود، بیان کرد: باید به ورزشکاران قهرمان خراسان جنوبی خدمات ویژه ارائه دهیم تا این افراد به خاطر مصدومیت و هزینه درمان ورزش را رها نکنند.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به اینکه مساعدت‌های لازم را برای ارائه آموزش‌ها خواهیم داشت هر چند ظرفیت‌های استان در این زمینه پاسخگو است، اظهار کرد: در زمینه بیمه دانش آموزی نیز کمیته دانش آموزی تشکیل دادیم، اما پیگیری‌های لازم انجام نشد.

در این مجمع سالیانه علیرضا وطن دوست به عنوان کارشناس خبره، جواد علی پور به عنوان عضو هیات رییس آقا و شیوا ممتاز به عنوان عضو هیات خانم انتخاب شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha