• چهارشنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401042919796
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خبر داد

کنترل جاده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد، توسط ۲۱ دوربین ثبت تخلف

کنترل جاده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد، توسط ۲۱ دوربین ثبت تخلف

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد از فعالیت ۲۱ دوربین ثبت تخلف در راه‌های این استان خبر داد.

"عابد محمدی" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به تاثیر نظارت هوشمند بر ارتقاء ایمنی تردد در جاده‌ها، گفت: این اداره با هدف بهبود وضعیت ایمنی جاده‌ها و نظارت بهتر بر ترددها، به دنبال توسعه کمی و کیفی سیستم نظارت هوشمند در محورهای مختلف مواصلاتی استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی  یکی از تخلفات حادثه ساز در ترددهای جاده‌ای را تخطی از سرعت مطمئنه ذکر کرد و افزود: نصب دوربین‌های نظارت و ثبت تخلفات، عاملی بسیار موثر بر کاهش این تخلف محسوب می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ۲۱ دستگاه دوربین ثبت تخلف در راه‌های مواصلاتی این استان وجود دارد که همه این دوربینها فعال و تخلفات را ثبت می کنند.

محمدی تصریح کرد: از طریق این دوربین ها رانندگانی که از سرعت مجاز تعریف شده تخلف کنند، اعمال قانون و جریمه می شوند.

وی بیان کرد: دنبال و پیگیر هستیم که تا پایان امسال تعداد دوربین های ثبت تخلف در راه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد را در صورت تامین اعتبار و موافقت سازمان راهداری افزایش دهیم.

گفتنی است که استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ۷۹ گردنه با ۲ هزار و ۸۴۶ کیلومتر و جاده و ۶۶ نقطه به طول ۳۲۷ کیلومتر محور برفگیر است. بیش از ۴۴ درصد جمعیت افزون بر ۷۲۳ هزار نفری این استان در روستاها ساکن هستند. این استان همچنین دارای یک هزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است که حدود ۷۰۰ روستای آن بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد.

۶۰۴۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این میزان ۴۳۹۳.۹ کیلومتر روستایی از نوع خاکی، شوسه و آسفالت، ۱۰۰۵ کیلومتر راه فرعی، ۴۳۹ کیلومتر راه اصلی، ۲۰۳ کیلومتر بزرگراه دارد اما آزاد راه حتی یک کیلومتر هم ندارد.

انتهای پیام

خبر تکمیل می شود. . .

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha