• چهارشنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401042919917
  • منبع : نمایندگی همدان

انهدام شبکه‌های ارتشاء، پیشگیری از فساد اداری است

انهدام شبکه‌های ارتشاء، پیشگیری از فساد اداری است

ایسنا/همدان رئیس کمیسیون فنی، عمرانی شورای شهر همدان اعلام کرد: انهدام شبکه ارتشاء و اعمال نفوذ غیرقانونی در کنار اصلاح ساختارهای فسادزا و پیاده‌سازی شفافیت موجب بازدارندگی و پیشگیری از ادامه فساد اداری خواهد بود.

مهدی حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، تاکید کرد: توصیه می‌کنم آقایان قبل از صدور بیانیه و تکذیبیه، ابلاغ‌های مسئولیت سازمانی افراد بازداشت یا احضارشده را ببینند و از جایگاه اداری گذشته ایشان مطلع شوند.

وی با تاکید بر اینکه کمرنگ کردن دستاوردهای سپاه، خدمت به نظام جمهوری اسلامی نیست، اظهار کرد: قطعا بیانیه رسمی یک دستگاه نظارتی-امنیتی از پشتوانه دقیق و متقن حقوقی و قضایی برخوردار است و خدشه به آن بدون اطلاعات دقیق، عقلانی نیست.

حیدری مطرح کرد: شاهکار سازمان اطلاعات سپاه انصارالحسین(ع) همدان در انهدام شبکه گسترده ارتشاء در شهرداری همدان جای تقدیر و ستایش دارد و امیدواریم بازدارندگی و احساس امنیتی که در اثر این فرآیند ایجاد شده در کنار اصلاح ساختارهای فسادزا و پیاده‌سازی شفافیت بتواند سالم سازی فضای اداری را به همراه بیاورد.

به گزارش ایسنا، روز گذشته خبری مبنی بر انهدام شبکه گسترده ارتشاء در شهرداری همدان توسط روابط عمومی سپاه انصارالحسین(ع) منتشر شد که در آن آمده بود "طی اشراف و اقدامات اطلاعاتی صورت گرفته توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان، شبکه گسترده ارتشاء و اعمال نفوذ غیرقانونی، مورد شناسایی قرار گرفته و متلاشی شد. در این اقدام مقتدرانه اطلاعاتی ۱۷ نفر از مدیران شهرداری و مرتبطین آنها بازداشت، احضار و تحویل دستگاه قضا شدند".

پس از انتشار مطلب فوق روابط عمومی شهرداری همدان اطلاعیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

۱- اقدام سازمان محترم اطلاعات سپاه پیرامون انهدام شبکه ارتشاء و دستگیری تعدادی از پرسنل شهرداری مربوط به سال قبل بوده که به دلیل روند قانونی و تعقیبات معموله منتج به نتیجه موضوع  توسط آن سازمان در تاریخ ۲۸/۰۴/۱۴۰۱ انتشار یافته است.

۲- در پرونده مزبور ۱۷ نفر احضار جهت بررسی قضایی صورت پذیرفته که منجر به دستگیری ۴ نفر از کارشناسان و تعلیق آنان از کار شده است و ۲ نفر دیگر نیز از دستگیرشدگان دلال بوده‌اند که روند قضایی در دست بررسی می‌باشد و تاکنون هیچ گونه ابلاغی به شهرداری نشده است. ضمنا یادآور می‌شود در فهرست دستگیرشدگان نام هیچ یک از مدیران شهرداری وجود ندارد.

۳-مدیریت شهری در جهت پیشگیری و جلوگیری از تکرار جرائم مورد نظر اقدام به پیگیری ایجاد شهرداری الکترونیکی و هوشمندسازی فرایندها کرده است که با این توفیق عملا امکان سوء استفاده از موقعیت را برای متخلفین به حداقل رسانده است.

۴- در حال حاضر شهرداری همدان با اتخاذ تدابیر لازم در پی ارائه خدمات به روز و شفاف و صریح به همشهریان می باشد و با همکاری تمامی نهادهای محترم نظارتی جهت ریشه کنی فساد عزم راسخ وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha