• چهارشنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۱ / ۱۵:۵۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1401042920183
  • خبرنگار : 50141

ناظر گمرکات آذربایجان غربی:

زیر ساخت ایجاد پایانه تجاری در گمرک رازی خوی فراهم می شود

زیر ساخت ایجاد پایانه تجاری در گمرک رازی خوی فراهم می شود

ایسنا/آذربایجان غربی ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: پیگیر رفع مشکلات گمرک رازی خوی هستیم.

خالد جنگجو امروز ۲۹ تیرماه در نشست صمیمی نمایندگان بازرگانان و پیله وران شهرستان خوی با مدیرکل گمرکات آذربایجان غربی که در راستای بررسی مشکلات موجود در گمرکات خوی برگزار شد با بیان اینکه گمرک رازی از نظر نزدیکی به ترکیه کوتاه ترین مسیر ارتباطی ایران محسوب می شود، تصریح کرد : در صدد هستیم مشکلات موجود در گمرک رازی خوی در کمترین زمان ممکن حل و فصل کنیم تا زمینه برای رونق اقتصادی و حل مشکلات بازرگانان وپیله وران فراهم شود .

وی ادامه داد : در گمرک خوی انبار تخلیه کالا نداریم و متاسفانه با کمبود لیفتراک و جرثقیل  مواجه هستیم.

وی تصریح کرد : پیله وری حق مسلم گمرکات خوی و رازی و باید مورد حمایت ارگان مربوطه قرار گیرد.

جنگجو تصریح کرد: متاسفانه در ساخت پایانه رازی نوع نگاه بیشتر به سمت پایانه مسافری بوده است و درصدد هستیم که زیر ساخت های لازم برای پایانه تجاری را در این گمرک فراهم کنیم.

وی تصریح کرد :حل مشکلات گمرک رازی و خوی  با وحدت و پیگیری همه مسئولین مربوطه امکان پذیر است.

توحید مقدم نماینده تجار و پیله وران خوی نیز در این نشست اظهار کرد : با امکانات محدود فعلی در گمرک خوی و رازی رسیدن به تراز تجاری ۳۰ میلیارد دلاری مورد توافق دو کشور ایران و ترکیه امکان پذیر نیست  و ضروری است با تقویت زیرساخت های گمرکات خوی و رازی و افزایش سهمیه پیله وری بتوانیم به هدف مورد در خصوص تجارت دو کشور برسیم .

وی تصریح کرد : برای تقویت گمرکات خوی و رازی گمرک خوی بعنوان اداره کل و گمرک رازی بعنوان زیر مجموعه اش توسعه و تکمیل یابند.

مقدم ادامه داد :با وضع مالیات های سنگین برای کارت های پیله وری و قلیل بودن سهمیه پیله وری به میزان ۸ هزار دلار عملا راه برای توسعه تجارت فرا مرزی مسدود شده است .

به گزارش ایسنا، در پایان مقرر شد نماینده پیله وران هر بازارچه در جلسات ساماندهی استان حضور داشته باشد و صادرات بصورت پیله وری از گمرک خوی و رازی مسیر گردد، تشکیل جلسه با حضور مسئول دفتر توسعه صادرات کشور و نماینده مردم در مجلس و معاون اقتصادی استاندار و پیله وران در اسرع وقت در دستور کار قرار گیرد و همچنین مقرر شد برای رفع مسدودی کارت های پیله از محل مازاد صادرات در سطح شورای ساماندهی استان تصمیمات لازم اتخاد گردد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha