• چهارشنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۱ / ۲۱:۲۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401042920325
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

راه‌اندازی موسسه حمایت از کودکان دارای ناهنجاری مادرزادی در کاشان 

راه‌اندازی موسسه حمایت از کودکان دارای ناهنجاری مادرزادی در کاشان 

ایسنا/اصفهان رئیس موسسه خیریه حمایت از کودکان دارای ناهنجاری مادرزادی گفت: در حال حاضر حدود ۸ هزار کودک بی بضاعت تحت پوشش این موسسه هستند و این موسسه بیش از ۴۶ نوع بیماری ناهنجاری را به طور رایگان تحت پوشش قرار می دهد.

صلاح الدین دلشاد، امروز(چهارشنبه، ۲۹ تیرماه)در آیین گشایش موسسه محکم در دانشگاه علوم پزشکی کاشان، اظهار کرد: غربالگری بیماری‌ها و ناهنجاری‌های مادرزادی در هر منطقه به منظور تشخیص زودرس آن و پیشگیری از مرگ و میر بیماران یکی از هدف‌های تاسیس نمایندگی های این موسسه در سراسر کشور است.

وی افزود: نمایندگی موسسه خیریه حمایت از کودکان دارای ناهنجاری مادرزادی موسوم به محکم، هم اکنون در ۱۵ استان کشور راه اندازی شده است که در برخی از استان‌ها یک نمایندگی و در برخی دیگر مثل سیستان و بلوچستان ۹ نمایندگی تاسیس شده است.

به گزارش ایسنا، رئیس موسسه خیریه حمایت از کودکان دارای ناهنجاری مادرزادی، تصریح کرد: موسسه محکم با شعار «ما به شناسنامه نگاه نمی‌کنیم» فعالیت می‌کند و هر شخصی که دچار بیماری ناهنجاری است مورد پیگیری و درمان قرار می‌گیرد زیرا نمی‌خواهیم یک شهروند به دلیل مشکل مالی، زندگی ناراحت کننده‌ای داشته باشد و هم اطرافیان او دچار مشقت شوند. 

وی تاکید کرد: متخصصان کشور و نیکوکاران هر منطقه بال‌های موسسه هستند و کارهای خود را یک وظیفه تلقی می‌کنیم و هیچ منتی بر کسی نداریم و اگر بتوانیم وظیفه خود را انجام بدهیم خدا را شاکریم.

دلشاد گفت: متوسط تخت بیمارستانی در ایران در حال حاضر ۲.۵ تخت و متوسط تخت بیمارستانی در کاشان ۲.۳ درصد است و کاشانی ها همواره پیش قدم در ایجاد تخت‌های بیمارستانی بوده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم‌ پزشکی کاشان نیز گفت: کاشانی‌ها با نیت الهی که دارند همواره پیش قدم کارهای خیر در حوزه سلامت بوده‌اند و هم اکنون ۷۷۰ مورد موقوفه تحت پوشش این دانشگاه است که عمده آن مربوط به موقوفات مرحوم حاج محمدصادق نقوی است.

کورش ساکی  افزود: مرحوم نقوی منزل شخصی خود را برای راه‌اندازی بیمارستان وقف کرد و بیش از ۵۵۰ رقبه شامل چند روستا و تعداد زیادی ملک و آب و ... در نقاط مختلف شهرستان کاشان برای استفاده در امر درمان بیماران بی بضاعت وقف کرده است.

وی تصریح کرد: وقف نامه مرحوم نقوی شامل نکات بسیار قابل توجهی است که این وقف‌نامه را به یکی از بی بدیل‌ترین وقف نامه‌های کشور تبدیل کرده است و می‌تواند الگوی واقفان و نیکوکاران کشور قرار بگیرد.

ساکی تاکید کرد: مرحوم نقوی در سال‌های بین زمان قاجار و پهلوی این وقف بزرگ را انجام داد و تولیت موقوفات را به سه نفر از وابستگان خود تا ۷۰ سال واگذار نموده و در وقف نامه قید کرده که تولیت موقوفات بعد از ۷۰ سال به اداره بهداری وقت ( دانشگاه علوم پزشکی ) واگذار شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان با تجلیل از نیکوکاران منطقه، افزود: کاشانی‌ها این توفیق را دارند که در کار خیر برای کل کشور مشارکت کنند و با نیت الهی همواره پیش قدم کارهای نیک در حوزه سلامت بوده‌اند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha