• پنجشنبه / ۳۰ تیر ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401043020696

آغاز ساخت کارخانه تولید روغن خودرو در میمند

آغاز ساخت کارخانه تولید روغن خودرو در میمند

ایسنا/فارس عملیات اجرایی ساخت یک واحد تولید روغن خودرو، در شهر میمند از توابع شهرستان فیروزآباد استان فارس، با حضور مسئولان استانی، آغاز شد.

رئیس سازمان صمت فارس پنج‌شنبه ۳۰ تیرماه در آیین کلنگ زنی طرح صنعتی تولید روغن پایه در شهرک صنعتی میمند گفت: این طرح تولیدی با حدود هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و با هدف تولید ۱۰ هزارتن محصول، احداث می‌شود.

حمیدرضا ایزدی با اشاره به اینکه اجرای این طرح‌ها علاوه بر مزایای اقتصادی در حفاظت از محیط زیست نیز حائز اهمیت فراوانی است، افزود: این صنعت، نه تنها سودآور است بلکه خدمت شایانی به محیط زیست می‌کند که برای این کار تکنولوژی‌ها و فرایندهای خاص بازیافت و تصفیه انواع روغن‌های صنعتی همانند روش‌های مختلف تقطیر، هیدروژنیزاسیون، اسیدی، قلیایی استفاده می‌شود.

او یاد آورشد با راه‌اندازی این طرح باتوجه به افزایش فرآیند مواد اولیه بالاخص روغن کارکرده، امکان ارزآوری برای کشور و صادرات بیشتر را به همراه دارد.

ایزدی با تاکید بر اینکه اجرای طرحهای تولیدی و نیز بازدیدهای میدانی از طرحهای درحال احداث و واحدهای صنعتی در راستای حمایت از تولیدات داخلی و افزایش ظرفیت تولید و سرعت بخشی طرحها وپروژه های درحال احداث استان است، افزود: با تکمیل این پروژه‌ها و سایر طرحهای تولیدی و صنعتی در فیروز آباد و فراشبند و قیرو کارزین توسعه اقتصادی، اشتغال و کاهش بیکاری را به همراه دارد.

او عنوان کرد: با حضور در کارخانه‌های تولیدی و بازدیدهای مداوم  و تشکیل جلسات دستگاههای اجرایی ذی ربط و مسولان استانی و ملی در مرکز استان و سایر شهرستانها تلاش می‌کنیم نسبت به رفع موانع تولید واحدهای تولیدی و تجاری گامهای موثر ونتیجه بخشی برداریم.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس نیز در این مراسم گفت: این واحد تولیدی صنعتی با سرمایه گذاری افزون بر هزار میلیارد ریال احداث خواهد شد و با بهره برداری از آن تا یک سال آینده برای ۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰ نفر نیز به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

سید مصطفی هاشمی افزود: این طرح در زمینی به مساحت ۸۵۲۰متر با زیر بنای ۳۲۰۰متر اجراخواهد شد و با بهره از فاز نخست آن تا پایان سال جاری ،ظرفیت تولید روزانه ۴۰هزار لیتر روغن فراهم می‌شود.

او با بیان اینکه ماده اولیه این کارخانه روغن کارکرده خودرو است، گفت: در این کارخانه با دستگاههای پیشرفته و با روش غیر اسیدی و تقطیر روغن پایه خودرو تولید می‌شود که قابلیت صادرات نیز دارد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس با بیان اینکه شهرک صنعتی میمند در مسیر توسعه قرار دارد، گفت: تاکنون ۴۳ قرارداد با سرمایه گذاران در این شهرک صنعتی منعقد شده که از این تعداد ۷‌ واحد تولیدی با اشتغال ۸۶ نفر به بهره‌برداری رسیده و سایر واحدها با پیشرفت‌های مختلف فیزیکی در مرحله ساخت وساز قرار دارند.

او خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های میمند در تولید گلاب و عرقیات این شهرک صنعتی بستر مناسبی برای استقرار صنایع مرتبط با این بخش فراهم کرده است.

هاشمی بر حمایت از سرمایه گذاران تاکید کرد و گفت: ایجاد اشتغال پایدار مهمترین اولویت است و در این راستا همکاری وحمایت لازم از سرمایه گذاران انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha