• یکشنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۲:۳۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401050200861
  • خبرنگار : 50093

گلاره ناظمی:

بانوان داور فوتسال خراسان رضوی از امکانات فراهم‌ شده استفاده کنند

بانوان داور فوتسال خراسان رضوی از امکانات فراهم‌ شده استفاده کنند

ایسنا/خراسان رضوی یک داور بین‌المللی ایران گفت: در تهران برای داوران بین‌المللی زمین تمرین و استاندارد وجود ندارد اما در مشهد شاهد فراهم شدن امکانات قابل قبول برای بانوان داور خراسان رضوی هستیم.

گلاره ناظمی در گفت‌وگو با ایسنا در حاشیه کلاس پیش‌فصل ویژه بانوان داور فوتسال خراسان رضوی اظهار کرد: برای کلاس‌های پیش‌فصل بانوان داور استان تهران و حتی فدراسیون چنین سالن، امکانات و تجهیزاتی در اختیار نداریم که هیات فوتبال خراسان رضوی تمام آن‌ها را در اختیار قرار داده است.

وی افزود: شرایط داوران خراسان رضوی نسبت به سایر استان‌ها حتی استان تهران متفاوت است. داوران خانم خراسان رضوی در کلاس‌های پیش‌فصل خود لباس‌های مرتب، یکدست و با کیفیتی دارند اما سایر استان‌ها از چنین امکاناتی برخوردار نیستند. داوران خانم باید از این امکاناتی که در اختیارشان قرار داده‌اند، نه تنها استفاده کنند بلکه باید بیشتر مطالبه کرده و سهم خود را بگیرند.

این داور بین‌المللی ایران ادامه داد: با توجه به امکاناتی که هیات فوتبال خراسان رضوی برای داوران تدارک دیده، انتظار می‌رود تعداد داوران خراسانی در لیگ‌ها و مسابقات کشوری بیش از این میزان باشد. ما هنوز در تهران برای داوران بین‌المللی زمین تمرین و استاندارد نداریم. حتی تمرینات ما در پارک جنگلی و روی آسفالت برگزار می‌شود که عمر داوری و ورزش حرفه‌ای‌مان را کوتاه می‌کند.

ناظمی گفت: در حال حاضر دو کوبل خوب داوری برای فوتبال داریم اما داوری فوتسال بانوان در کجا قرار دارد؟ برای من جای سوال است با وجود اینکه مریم پورجعفریان جزو مفاخر فوتسال ایران محسوب می‌شود، چگونه از ظرفیت او استفاده نکرده‌اند تا حتی جایگزینش از خراسان رضوی انتخاب شود. امیدوارم در سال آتی بتوانیم شاهد اتفاق خوبی در داوری فوتسال بانوان کشور باشیم و از داوران فوتبال پیشی گرفته و افتخار کنیم که ۲ کوبل خوب فوتسال در کشور داریم.

فضا برای رشد داوران بانوان در خراسان رضوی بهبود یافته‌ است

مریم پورجعفریان، داور بازنشسته فوتسال خراسان رضوی، در حاشیه این کلاس داوری خاطرنشان کرد: پس از اتمام دوران دانشگاهم و پیش از اینکه عنوان داور بین‌المللی را کسب کنم، ۸۲ کیلو وزن داشتم. آن زمان مسابقات کشوری به تازگی در حال راه‌اندازی بود.

وی افزود: پس از هدف‌گذاری به مدت دو سال هر روز در پارک ملت مشهد تمرین می‌کردم. یکی از دلایم برای خداحافظی نبود امکانات مناسب در هیات فوتبال استان بود. آسیب‌های زیادی به من وارد شده بود. مشکلاتی در حال حاضر پیدا کرده‌ام که مانع از کاهش وزنم می‌شود. این موضوع به دلیل عدم فضا، امکانات و تجهیزات مناسب در زمان تمرین است.

داور بازنشسته فوتسال خراسان رضوی گفت: به همراه انسیه مافی‌نژاد در مسابقات کشوری داوری می‌کردیم اما هیات فوتبال وقت نمی‌دانست که ما در سطح کشوری قضاوت می‌کنیم. در حال حاضر شرایط فرق کرده و هیات فوتبال خراسان رضوی برای داورانش کلاس پیش‌فصل برگزار می‌کند، در حالی که آن زمان چنین برنامه‌ریزی‌هایی وجود نداشت.

وی خطاب به داوران جوان خراسانی تصریح کرد: از شرایط و امکاناتی که برای شما فراهم شده، استفاده کنید. زمانی مسئول کمیته داوران هیات فوتبال برای اینکه زمین و یا سالنی در اختیارمان قرار دهد، همکاری نمی‌کرد و معتقد بود چون کسی برای او کاری انجام نداده، او نیز برای ما کاری انجام نمی‌دهد اما در حال حاضر فضای تمرین فراهم شده ولی متاسفانه کمتر کسی قدر این شرایط را می‌داند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha