• یکشنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401050201478
  • خبرنگار : 50042

اجرای طرح مدرسه تابستان با هدف تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان در شهرستان رشت

اجرای طرح مدرسه تابستان با هدف تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان در شهرستان رشت

ایسنا/گیلان فرماندار شهرستان رشت گفت: طرح «مدرسه تابستان» با هدف بهبود کیفیت آموزشی، تثبیت و تعمیق یادگیری و تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان نیازمند توجه، در مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه به صورت رایگان در شهرستان رشت در حال اجرا است.

حمیدرضا امام‌پناهی امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان که در فرمانداری رشت برگزار شد با تاکید بر ضرورت رفع کمبودها و اندیشیدن تدابیر لازم برای برگزاری حضوری مدارس در سال تحصیلی پیش رو، اظهار کرد: با توجه به نوسان شدت همه گیری کرونا، بایستی تکمیل زنجیره واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مورد توجه متولیان برگزاری کلاس‌های تقویتی، تابستانی و غنی سازی اوقات فراغت قرار داشته باشد.

نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به اینکه طرح «مدرسه تابستان» که با هدف بهبود کیفیت آموزشی، تثبیت و تعمیق یادگیری و تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان نیازمند توجه، در مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه به صورت رایگان در حال اجرا است، افزود: اصلی‌ترین هدف اجرای این طرح، جبران افت تحصیلی ناشی از تعطیلی دو ساله مدارس و کسب آمادگی لازم علمی برای برگزاری حضوری کلاس‌ها در سال تحصیلی پیش رو می باشد.

وی ادامه داد: ۳۸۲۸ دانش‌آموز مقطع ابتدایی و ۲۲۲۵ دانش‌آموز مقطع متوسطه نواحی یک و دو آموزش و پرورش رشت، از برگزاری کلاس‌های طرح «مدرسه تابستان» در سطح مدارس مجری طرح، بهره مند می‌شوند.

امام‌پناهی ارتقاء کیفیت آموزشی در تمامی مناطق و کاستن از فاصله آموزشی مناطق حاشیه‌ای و کمتر برخوردار با سایر نقاط را از جمله مظاهر عدالت آموزشی دانست و گفت: با اجرای طرح مدرسه دبستان تلاش خواهد شد تا با آموزش مطالعه دقیق و یادگیری عمیق به دانش‌آموزان، بر کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی افزوده شود.

فرماندار شهرستان رشت کسب آمادگی‌های لازم جهت برگزاری حضوری کلاس‌ها در سال تحصیلی آینده را ضروری دانست و تاکید کرد: پیش‌بینی و ساماندهی سرویس ایاب و ذهاب حدود ۱۵ هزار دانش‌آموز شهر رشت، نظارت بر عملکرد مطلوب سرویس‌ها و پیمانکاران و همچنین احراز صلاحیت فنی و اخلاقی رانندگان، مدنظر متولیان امر قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha