• دوشنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۷:۰۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401050301772
  • خبرنگار : 50177

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان:

فن‌بازارها در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان تولید و اشتغال نقش بسزایی دارند

فن‌بازارها در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان تولید و اشتغال نقش بسزایی دارند

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: فن‌بازارها در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان تولید و اشتغال نقش بسزایی دارند.

بختیار رازنی با بیان فعالیت‌ها و عملکرد کارگزاری فن بازار منطقه‌ای لرستان در سال گذشته تجاری‌سازی فناوری و شناسایی و رفع نیاز فناورانه صنایع را یکی از مهمترین دلایل  برای شکل‌گیری زیستبوم فناوری و نوآوری در کشور دانست و افزود: فن‌بازارها؛ نیازهای فناورانه صنایع را به توانمندی‌ها متصل می‌کنند و بدینوسیله اقتصاد دانش‌بنیان و بازار داخلی فناوری رونق می‌گیرد.

وی ضمن تبیین نقش اثرگذار فن‌بازارها در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان تولید و اشتغال از تصویب برنامه‌های امسال فن بازار منطقه‌ای لرستان برای تحقق این هدف مهم خبر داد و افزود: امسال نیز برنامه‌های مختلفی با محوریت تحقق شعار سال اجرایی می‌شود.

 رازنی با بیان فعالیت‌ها و عملکرد کارگزاری فن بازار منطقه‌ای لرستان در سال گذشته، تجاری‌سازی فناوری و شناسایی و رفع نیاز فناورانه صنایع را یکی از مهمترین دلایل  برای شکل‌گیری زیستبوم فناوری و نوآوری در کشور دانست و افزود : فن‌بازارها؛ نیازهای فناورانه صنایع را به توانمندی‌ها متصل می‌کنند و بدینوسیله اقتصاد دانش‌بنیان و بازار داخلی فناوری رونق می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان با بیان اینکه با ایجاد فن‌بازار منطقه‌ای لرستان به تولیت شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان زمینه بهره‌مندی صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی از ظرفیت‌ها و خدمات فن بازار فراهم شده است، گفت: با افزایش تعاملات و ارتقای همکاری‌ها بین فن‌بازار منطقه‌ای لرستان و واحدهای صنعتی بستر مناسبی برای عرضه و معرفی خدمات و محصولات فناوران فراهم شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در فن بازار لرستان در بخش های مختلف گفت : از مهمترین فعالیت‌های این فن بازار شناسایی پایش و استانداردسازی نیازهای فناورانه واحدهای صنعتی است که در این زمینه با برگزاری جلسات با صنایع و حضور و بازدید در واحدهای صنعتی بیش از ۸ نیاز فناورانه شناسایی و ۳ مورد تقاضای فناوری واحد های صنعتی در سال گذشته احصاء شده است.

رازانی شبکه‌سازی و ایجاد تعامل با دستگاه‌های اجرایی به منظور کمک به تجاری‌سازی ایده‌ها و اختراعات را از دیگر برنامه‌های فن‌بازار منطقه‌ای لرستان اعلام و اظهار کرد: در این زمینه سه رویداد استارتاپی در سال گذشته برگزار شد و پنج قرارداد سرمایه‌گذاری در حاشیه این رویدادها به منظور تجاری‌سازی اختراعات منعقد شد و تعدادی از ایده‌های دیگر نیز در مرحله تجاری‌سازی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان ادامه داد: دوره‌های آموزشی رایگان تجاری‌سازی ایده‌ها و اختراعات و نحوه ارائه آنها به سرمایه‌گذارها تامین مالی برای استارتاپ‌ها و طرح‌های صنعتی استراتژی‌های چرخش کسب و کارها و نیز آشنایی با مزایای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور توسط فن بازار منطقه‌ای لرستان به صورت مداوم برگزار می‌شود به طوریکه  سال گذشته ۵۵ فعالیت ترویجی در حوزه فناوری صورت پذیرفته است.

وی در ادامه با اشاره به حمایت‌های فن‌بازار در زمینه اخذ مجوز برای واحدهای دانش‌بنیان گفت: در این زمینه در سال گذشته پنج واحد صنعتی مستعد دانش‌بنیان شناسایی و یک واحد صنعتی موفق به اخذ این مجوز شد و سه شرکت نیز در حال طی مراحل اخذ مجوز دانش‌بنیان هستند تا بتوانند از مشوق‌ها و مزایای موجود برای واحدهای دانش‌بنیان استفاده کنند.

رازانی خاطرنشان کرد:  با راه‌اندازی بانک اطلاعاتی فن‌بازار منطقه‌ای لرستان  تمام واحدهای صنعتی می‌توانند با ثبت نیاز فناوری خود در سایتاز خدمات فن بازار بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان با بیان اینکه فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان با ثبت اختراعات خود در این سامانه به بازاریابی و فروش محصولات فناورانه خود کمک خواهد کرد، گفت: برگزاری تورهای صنعتی داخلی و خارجی حضور در نمایشگاه‌های مرتبط با فناوری ارتباط با خوشه‌های صنعتی و برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی از دیگر فعالیت‌های فن‌بازار منطقه‌ای لرستان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha