• دوشنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۷:۴۲
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401050301787
  • منبع : نمایندگی قزوین

امام جمعه موقت قزوین مطرح کرد

نقش پررنگ هیئت‌های مذهبی در عینیت بخشیدن به جهاد تبیین

نقش پررنگ هیئت‌های مذهبی در عینیت بخشیدن به جهاد تبیین

ایسنا/قزوین امام جمعه موقت قزوین گفت: ایام محرم بهترین فرصت برای جهاد تبیین و نصرت امام زمان (عج) است و هیئت‌های مذهبی نقش پررنگی در عینیت بخشیدن به جهاد تبیین دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی خضری، امام جمعه قزوین، شامگاه یکشنبه دوم مرداد ۱۴۰۱ در همایش مدیران و ستایشگران هیئت‌های مذهبی استان قزوین که در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: جهاد تبیین واجب فوری است و هیئت‌های مذهبی نقش پررنگی در عینیت بخشیدن به جهاد تبیین دارند.

وی گفت: ایام محرم بهترین فرصت برای جهاد تبیین و نصرت امام زمان (عج) است و در همین راستا ستاد هماهنگی و برگزاری محرم و صفر باید تلاش کنند تا هیئت‌ها به فضایی برای یاری امام زمان (عج) تبدیل شوند.

این مسئول با بیان اینکه اصل و فلسفه وجودی هیئت‌ها برای نصرت امام زمان (عج) است، افزود: در هیئت سه وادی اعتقاد، ارادت و نصرت وجود دارد که هیئت‌های مذهبی باید وارد جریان متصل به این وادی‌ها شوند.

وی تصریح کرد: برخی از هیئت‌های مذهبی بر قله نصرت و موافق با جریان امام زمان (عج) هستند و در این راه فعالند، برخی هیئت‌ها نیز از اهل بیت، تبعیت می‌کنند اما آن‌طور که باید فعال نیستند و برخی دیگر نیز موافق جریان حکومت اسلامی اما ساکت هستند، بنابراین مسئولان هیئت‌های مذهبی موظفند جایگاه خود را پیدا کنند.

حجت‌الاسلام خضری در پایان گفت: همخوانی در هیئت، توجه به تولید محتوا در هیئت‌، احیای رجز خوانی، تبلیغات و پوسترهای حاوی پیام، برگزاری روضه‌های خانگی، استفاده از ظرفیت مهدهای حسینیه برای کودکان و دهه نودی‌ها از مواردی است که هیئت‌ها باید به آن اهتمام ورزند.

جهاد تبیین در کنار امید آفرینی

در ادامه این جلسه محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین تصریح کرد: مقام معظم رهبری، برای نخستین‌بار صحبت از جهاد تبیین را در بین هیئتی‌ها مطرح کردند که این موضوع نشانگر آن است که یکی از مخاطبان عام برای تقید به رسالت و وظیفه تبیین، هیئتی‌ها هستند.

وی‌ با بیان اینکه سخنرانان و صاحبان تریبون‌های بیان احکام، تاثیرگذارترین افراد در بیان واقعه محرم هستند، گفت: امروز جامعه نیازمند بیان وقایع عاشورا در بین جوانان و همچنین تشویق آنان به فرهنگ حسینی و در نهایت جهاد تبیین است و  کلید جهاد تبیین در دستان هیئت‌های مذهبی است.‌

این مسئول افزود: تداوم فضای امام حسینی در کشور، بحث جهاد تبیین را عملی می‌کند و جهاد تبیین موضوعی است که هر یک از ما در هر جایگاه باید به آن توجه و تعهد داشته باشیم و با حضور در جمع‌ها و محافل عزاداری، ارتباطی بین فلسفه قیام سیدالشهدا و تحقق آرمان‌های اصیل اهل‌بیت (ع) و سیدالشهدا را فراهم کنیم.

استاندار قزوین با بیان اینکه موضوع دیگری که در کنار تبیین باید در نظر گرفته شود، امید آفرینی است، اظهار کرد: این روزها دشمن با ضریه زدن به امید مردم با ابزارهایی چون اقتصاد، می‌تازد و در این مسیر برخی اقداماتش نیز موفق بوده است.

وی بیان کرد: خوشبختانه ظرفیت‌های بی‌بدیلی در حوزه امیدآفرینی در سطح کشور وجود دارد که می‌توان با شفافیت آن را برای مردم بیان کرد. هرچند در این ظرفیت‌ها نواقصی وجود دارد که شناسایی و رفع آن لازم و ضروری است.

اعلایی تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی داعیه‌داران جهاد تبیین هستند و در همین راستا لازم است تمامی فعالیت‌های آن‌ها اعم از سخنرانی‌هایشان به سمت افزایش بصیرت برود.

شعار محوری محرم امسال امیدآفرینی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین یوسف پورآرین، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین نیز در ایم جلسه اظهار کرد: شعار محوری سازمان تبلیغات اسلامی در ماه محرم امسال امیدآفرینی است و در تلاش هستیم تا این شعار به تحقق برسد.

وی افزود: تمرکز دشمن بر گسترش ناامیدی مردم است در حالی که بصیرت هیئت‌های مذهبی می‌تواند، عاملی خنثی کننده توطئه‌های دشمن باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: هدف مقام معظم رهبری از جهاد تبیین در راستای مبارزه با تلاش دشمن در این حوزه و نشر امید آفرینی است.

وی بیان کرد: متاسفانه تا به امروز، مجموعه اقدامات ما در حوزه جهاد تبیین کافی نبوده و مقام معظم رهبری نیز در همین راستا به فوریت جهاد تبیین تأکید می‌کند.

حجت‌الاسلام پورآرین در پایان گفت: امیدآفرینی، ریشه‌ای‌ترین جهاد در میدان جهاد تبیین است که در کنار آن باید به ترویج فرزندآفرینی و تبیین امید به نسل کودک و نوجوان پرداخت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha