• دوشنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401050302273
  • منبع : نمایندگی اردبیل

با حضور مسئولان کشوری و استانی،

۵۲ کیلومتر بزرگراه در اردبیل به بهره‌برداری رسید

۵۲ کیلومتر بزرگراه در اردبیل به بهره‌برداری رسید

ایسنا/اردبیل آیین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های باند دوم بزرگراهی استان اردبیل به طول ۵۲ کیلومتر در رضی برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ۳ مرداد در آیین افتتاح و بهره‌برداری از  پروژه‌های بزرگراهی اظهار کرد: امروز و در محور رضی – امیرکندی شاهد افتتاح ۵۲ کیلومتر باند دوم بزرگراهی هستیم که این پروژه‌ها ارزش یک‌هزار میلیارد تومان اجرایی و عملیاتی شده است.

محبوب حیدری تصریح کرد: این پروژه‌ها شامل ۱۰ کیلومتر محور پارس‌آباد به سربند، ۱۰ کیلومتر محور اردبیل به مشگین‌شهر، ۱۳ کیلومتر محور سه راهی رضی به امیرکندی، ۱۴ کیلومتر محور اردبیل – سرچم، پنج کیلومتر ورودی گرمی است که در مجموع ۵۲ کیلومتر محور بزرگراهی همزمان با سفر معاون اجرایی رئیس جمهور و استاندار اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با قدردانی از تلاش پیمانکاران در اجرای این پروژه‌های بزرگراهی گفت: از محل احداث و توسعه این بزرگراه‌ها ۳۸۰ میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران داریم که پرداخت آن را با اولویت انجام می‌دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: در کنار افتتاح این محورهای بزرگراهی، تا پایان امسال نیز ۵۰ کیلومتر دیگر به بزرگراه‌های استان اردبیل افزوده خواهد شد.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای احداث باند دوم محور اردبیل – سرچم به طول ۱۴ کیلومتر، ۲ هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال هزینه صرف شده است.

وی اضافه کرد: احداث باند دوم محور سه راهی رضی – رضی به طول ۱۳ کیلومتر و به ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال انجام شده است.

حیدری به احداث باند دوم محور اردبیل – مشگین‌شهر به طول ۱۰ کیلومتر اشاره کرد و ادامه داد: یک‌هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال برای اجرای پروژه هزینه شده است.

وی احداث باند دوم محور پارس‌آباد – سربند به طول ۱۰ کیلومتر را با ارزش ریالی یک‌هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال یادآور شد و بیان کرد: احداث چهار خطه ورودی شهر گرمی نیز به طول پنج کیلومتر و به ارزش ۸۵۵ میلیارد ریال انجام شده است.

حیدری محاسن و مزایای اجرای این پروژه‌ها را یادآور شد و تصریح کرد: تسهیل در تردد راه ترانزیتی ایران به کشور آذربایجان و توسعه ترانزیت کالا و مسافر، افزایش ایمنی تردد، کاهش مدت زمان طول سفر و تعدیل مصرف سوخت در کنار کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای و حذف نقاط پرحادثه از مزایا و محاسن اجرای این طرح‌های بزرگراهی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha