• دوشنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۵:۵۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401050302367

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های فارس:

نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو در شیراز برگزار می‌شود

نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو در شیراز برگزار می‌شود

ایسنا/فارس مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های فارس از برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودروهای سبک وسنگین در شیراز با مشارکت ۱۷ استان از ۴ تا ۷ مرداد خبر داد.

علی فرهادی دوشنبه ۳ مرداد ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه صنعت خودرو در جهان و با بیان اینکه در روابط بین‌الملل، مباحث مختلف اقتصادی و سیاسی موثر و طراحی و پلتفرم و قطعه سازی در این حوزه حائز اهمیت ویژه است، به خبرنگاران گفت: در قطعه سازی اگر به کیفیت لازم برسیم شاهد حفظ و ارتقای رقابت در بازار خودرو موفق و شاهد رشد و شکوفایی این صنعت به عنوان صنعت مادر خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های فارس ادامه داد: در این صنعت باید شاهد رقابت آزاد و عملکرد بخش خصوصی باشیم و مشتری بر اساس قیمت، کیفیت و محصول مناسب در صنعت خودرو باید حق انتخاب داشته باشد و همچنین در حوزه بین‌الملل و داخلی با رعایت این معیارها در صنعت خودرو حرفی برای گفتن داشته باشیم.

فرهادی ادامه داد: برای تحقق شعار سال باید یک کار کارشناسی شده در حوزه‌های مختلف تولید به انجام برسانیم و مبحث دانش بنیان را در تمام حوزه‌های علمی را در بحث تولید و تولیدگر در صنعت خودرو بگنجانیم.

او ادامه داد: قطعه سازی پایه اصلی صنعت خودروست و از ابتدای تولید تا فروش و عرضه و پس از مصرف، حائز اهمیت و توجه است و وقتی قطعه مناسب باشد، عمر محصول بالا می رود و در هزینه مردم و منابع و انرژی و مواد اولیه نیز صرفه جویی می شود.

فرهادی اضافه کرد: برنامه ریزی استراتژیک در حوزه دانش بنیان در خودرو سازی و قطعه سازی باید در ابعاد فنی و مدیریتی داشته باشیم و مدیر از دانش لازم برای شناخت فضای بازار و رقابتی برخوردار باشد.

او گفت: در زنجیره تولید نیاز به بحث دانش بنیان داریم و در حوزه سیاست گذاری اقتصاد کارآمد نیز باید استراتژی بلند مدت برای سرمایه گذاری و تولید داشته باشیم.

فرهادی افزود: کیفیت در زمان رقابت، شکل می‌گیرد و رقابت موجب توجه به نوآوری و ارتقای کیفیت می‌شود و رقابت باید بر اساس شایستگی رقم بخورد و محصول در کنار محصولات خارجی به سمت به دست آوردن رتبه‌های بالاتر حرکت کند.

او همچنین با تاکید بر اینکه در برگزاری نمایشگاه ها، علاوه بر حمایت از شرکت کنندگان کشوری، حمایت از فعالان استانی را مد نظر قرار می‌دهیم، گفت: ثبات مدیریتی برای حوزه اجرا نیز مهم است و نباید هر چند وقت یک بار شاهد طرح جدید با تغییر مدیر باشیم به صورتی که موجب اتلاف وقت شود و باید ترتیبی ایجاد شود تا مدیران خوب باید دوام داشته باشند.

خسروفر رئیس اتحادیه لوازم یدکی استان فارس نیز تاکید کرد که در زمان برگزاری این نمایشگاه عملکرد شرکت کنندگان توسط این اتحادیه تحت پایش و نظارت خواهد بود.

مجری نمایشگاه قطعات خودرو شیراز نیز از حضور ۸۰ شرکت از ۱۷ استان در این رویداد خبر داد و گفت: ۲۵ درصد شرکت کنندگان فعالان این حوزه در استان فارس هستند.

امیر خرم، با اشاره به اینکه امسال رشد ۴۵ درصدی متراژ و ۵۰ درصدی شرکت کنندگان استانی را در نمایشگاه قطعه خودرو شیراز شاهد هستیم، گفت: ۸۵ درصد شرکت کنندگان از تولیدکنندگان قطعات خودرو هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha