• سه‌شنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۷:۰۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401050402645

آمادگی توزیع برق فارس برای مواجهه با بارندگی‌های احتمالی

آمادگی توزیع برق فارس برای مواجهه با بارندگی‌های احتمالی

ایسنا/فارس مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس از آمادگی کامل نیروهای عملیاتی این شرکت در شرایط نامساعد جوی و مواجهه با مشکلات احتمالی شبکه توزیع برق در سیل پیش رو خبر داد.

حمیدرضا کریمی فرد گفت: پیرو هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی درخصوص شرایط نامساعد جوی و تقویت سامانه جدید بارشی در سطح استان فارس به خصوص در مناطق جنوبی و شرق استان و بارش سنگین در مدت زمان کوتاه طی روزهای دوشنبه این هفته تا اواخر هفته آینده ، جهت مقابله با حوادث احتمالی کلیه نیروهای عملیاتی و اجرایی ،سیمبانان و مدیران و کارکنان در حوزه ستادی و مدیریت های تابعه این شرکت درحالت آماده باش کامل قرار گرفتند. 

به نقل از برق فارس، کریمی فرد با بیان اینکه در این استان تیم‌های عملیاتی از قبل آماده بوده و به طورکامل توانایی مدیریت بحران و رویارویی با شرایط نامساعد جوی را دارند خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت جوی روزهای آینده در استان فارس، این شرکت ضمن رصد لحظه به لحظه مدیریت و راهبری شبکه توزیع برق در سراسر استان با تمام توان و آمادگی کامل نسبت به پایایی و پایداری شبکه اقدام می نماید تا همه مشترکان در مناطق شهری و روستایی استان از نعمت برق پایدار ومطمئن برخوردار باشند. 

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان فارس با بیان اینکه در حال حاضر هیچ گونه مشکل خاصی در روند پایداری شبکه توزیع برق مشترکان استان فارس وجود ندارد و همه تغییرات جوی استان رصد می شود، تشریح کرد: تجهیزات لازم برای مقابله با حوادث احتمالی در نظر گرفته شده است و شهروندان در صورت بروز هر گونه خاموشی و خسارت ناشی از طوفان و بارندگی به شبکه توزیع برق مراتب را از طریق سامانه ۱۲۱ به مرکز اتفاقات این شرکت اعلام کنند و همکاران این شرکت به محض دریافت اطلاعات درکمترین زمان ممکن نسبت به رفع خاموشی و عادی سازی شبکه اقدام خواهند کرد.

 حمیدرضا جلایر تاکیدکرد: با توجه به این شرایط جوی، شهروندان حتی‌ المقدور در خانه مانده و از تردد غیر ‌ضروری پرهیز کنند، همچنین افراد از مجاورت پایه های برق ، تجهیزات شبکه توزیع برق و تجمع در مناطق احتمالی جاری شدن سیل دوری کنند و از دست زدن به تجهیزات برقی تخریب شده در اثر طوفان؛ خودداری کنند. 

رئیس شورای هماهنگی مدیران مدیریت بحران و پدافند غیرعامل صنعت آب و برق استان فارس نیز در این رابطه گفت: با توجه به شرایط نامساعد جوی در روزهای آتی در استان، جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در حوزه ستادی و مدیریت های تابعه این شرکت به ویژه شهرستان های جنوبی و شرق استان برگزار شد.

لغو مرخصی و ماموریت‌ها 

بهمن قدیری افزود: در این جلسه مقرر شد کلیه مرخصی ها و ماموریت های غیر ضرور لغو و نیروهای عملیاتی، اجرایی ،اتفاقات، فنی و پشتیبانی تا پایان بحران به صورت آماده باش در محل واحدهای مربوطه حضور فعال داشته باشند. 

وی برقراری کشیک دایم و مستقر در شهرستان ها و ستاد، آماده باش ۳۴ شرکت پیمانکاری طرف قرارداد، آماده باش ۱۵۲ گروه عملیاتی با ۳۰۴ سیمبان راننده و ۸۷ دستگاه خودرو مجهز عملیاتی و ۱۰ گروه ویژه خط گرم به همراه ۱۰ بالابر خط گرم،  بررسی اجناس و لوازم مورد نیاز مدیریت ها و تهیه و ارسال آنها به شهرستان ها قبل از شروع بحران، تشکیل کمیته های عالی و فرعی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در ستاد  و مدیریت های تابعه و اتخاذ تمهیدات لازم و هماهنگی و برنامه ریزی های لازم جهت آمادگی برای مدیریت بحران،  بازدید و هرس فوری درختان در حریم شبکه های توزیع برق از جمله اقدامات مهم برای آمادگی ذکر کرد.

جلایر گفت: با توجه به وضعیت جوی حاکم بر استان و احتمال بارش و سیلاب ناخواسته در روزهای آینده شرکت توزیع نیروی برق استان فارس برای مقابله با حوادث احتمالی و بحران با تمام توان و آمادگی کامل نسبت به تأمین برق پایدار مشترکان اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha