• سه‌شنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401050402693
  • خبرنگار : 50210

استان مرکزی صاحب خودروی تالابی می شود

استان مرکزی صاحب خودروی تالابی می شود

ایسنا/مرکزی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از قول مساعد سلاجقه رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور جهت تامین خودروی تالابی برای استان خبر داد.

سید مهدی مصطفوی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه خوشحالیم که در سفر ریاست جمهوری پیام مظلومیت مردم اراک در حوزه آلودگی هوا و آلودگی های زیست محیطی به گوش دولتمردان رسید و رییس جمهوری بارها در صحبت های خود به وضعیت محیط زیست استان و اراک اشاره کرد، افزود: خوشبختانه در این سفر اعتباراتی جهت خرید و نوسازی ایستگاه های سنجش آلودگی هوای در استان پیشنهاد شد، همچنین اعتباراتی برای مدیریت تالاب میقان به عنوان یکی از کانون های گرد و غبار در استان به تصویب رسید.

وی بیان کرد: با تشریح شرایط تالاب میقان، رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اختصاص اعتبارات ملی جهت خرید یک دستگاه خودروی تالاب رو مخصوص محیط های نیزاری و باتلاقی موافقت کرد که این خودرو در پایش تالاب و زمان شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بسیار موثر خواهد بود.

مصطفوی با بیان اینکه شاه بیت مصوبات این سفر موضوع تامین گاز نیروگاه حرارتی شازند بود، گفت: این موضوع از سوی مسئولان استان به خوبی مطرح شد و خوشبختانه رییس سازمان تاکید داشت که برای زمستان حداقل سهمیه گاز نیروگاه در شبانه روز ۳ میلیون مترمکعب خواهد بود و این امر در قیاس با چهار ماه پایانی سال گذشته که در واقع شاید حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار مترمکعب روزانه گاز برای نیروگاه شازند تامین می شد اتفاق بسیار مثبتی است، همچنین رییس سازمان، مسئله آلودگی هوای اراک ناشی از استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه را در شورای عالی امنیت ملی نیز مطرح می کند تا احیانا تصمیمی برای مازوت سوزی دوباره اتخاذ نشود.

وی تصریح کرد: در این سفر قول مساعد در خصوص ارتقای مناطق شکار ممنوع استان نیز داده شد تا در زمره مناطق حفاظت شده قرار گیرند که این ارتقا مانع تخریب خاک، پوشش گیاهی و فعالیت های معدنی در مناطق می شود و امکان حفظ ذخایر ژنتیکی استان را میسر می کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: در استان مرکزی فقط ۵ درصد مساحت استان جزو مناطق حفاظت شده قرار دارد در حالی که این رقم میانگین کشور به حدود ۱۰ درصد می رسد و این ارتقا در استان حفظ تنوع زیستی و حیات وحش استان را بالا می برد.

مصطفوی با بیان اینکه مسئله کمبود نیروی محیط بان و کارمند اداره کل نیز در این سفر مطرح شد، گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد چارت سازمانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان خالی است و رییس سازمان به جهت رفع این مشکلات نیز قول مساعدت داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha