• سه‌شنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401050402696
  • خبرنگار : 50163

امام جمعه صائین‌قلعه:

نماز جمعه تجلی‌گر توحید، امامت و جهاد است

نماز جمعه تجلی‌گر توحید، امامت و جهاد است

ایسنا/زنجان امام جمعه صائین‌قلعه گفت: نماز جمعه  گسترده‌ترین شبکه ارتباطی انقلاب و تجلی‌گر توحید، امامت و جهاد است.

حجت‌الاسلام محمد نوری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به روز ۵ مردادماه، سالروز اقامه اولین نماز جمعه در تهران، عنوان کرد: از مهم‌ترین اتفاق دینی و مذهبی بعد از شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی، برگزاری اولین نماز جمعه در سال ۵۸ به امامت ابوذر زمان مفسر قرآن آیت‌الله طالقانی است.

وی با بیان بخش مهمی از زندگی سیاسی این عالم گرانقدر، متذکر شد: آیت‌الله طالقانی از علمای برجسته در حد مرجعیت بود اما وقتی پرچم هدایت به دست امام (ره) افتاد، سربازی ولایت را انتخاب کرد و با تحمل انواع شکنجه‌ها، استوار و مقاوم ایستاد و این سنگر تقوا و ایمان را علی‌رغم دعوت شیطان‌صفتان از ایشان رها نکرد.

نوری، نماز جمعه را از زبان رهبر معظم انقلاب قرارگاه ایمان، تقوا و دیانت خواند و ادامه داد: نماز جمعه ضمن اینکه گسترده‌ترین شبکه ارتباطی انقلاب و تجلی اسلام اجتماعی و تقویت‌کننده جبهه حق است، تجلی توحید، امامت و جهاد نیز به شمار می‌رود.

وی با یادآوری اینکه در نماز جمعه دردها و مطالبات مردم بازگو می‌شود و هر چه قدر حضور مردم در این نماز عبادی و سیاسی زیاد باشد، باعث تقویت این تریبون برای پیگیری مطالبات خواهد بود، افزود: امام جمعه نیز سرباز ولایت بوه و به هیچ فرد و جناحی وابسته نیست و فقط سرباز اسلام است.

امام جمعه صائین‌قلعه در ادامه به دومین واقعه‌ای که در روز ۵ مردادماه رخ داد و آن عملیات غرورآفرین مرصاد در قلع و قمع کردن منافقین بود، پرداخت و با گرامی‌داشت یاد شهدای عملیات مرصاد، خاطرنشان کرد: طبق فرموده رسول خدا (ص) از فتنه‌های آخرالزمان نباید نگران بود، فتنه‌های آخرالزمان برای نابودی منافقان است، همانطور که در عملیات مرصاد منافقان نابود شدند و در فتنه ۸۸ و فتنه‌های دیگر نیز منافقان رسوا و از بین رفتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha