• سه‌شنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401050402792
  • خبرنگار : 50175

/پیگیری پروژه/

چرخ خودروی بروجرد چرخید

چرخ خودروی بروجرد چرخید

ایسنا/لرستان عظیم خودرو یکی از کارخانه‌های خودروسازی در ایران بود که از سال ۷۵ در زمینه مونتاژ خودرو فعالیت داشت، نخستین محصول این شرکت که با همکاری شرکت پروتون مالزی تولید شده پروتون ویرا بوده محصولی که نخستین بار سال ۸۱ روانه بازار شد.

عظیم خودرو ظرفیت تولید خودروهای دیگر را نیز به کار گرفت و پروتون ویرا، پروتون جن-۲، پروتون ایمپین و پروتون ساگا را نیز روانه بازار کرد.

این کارخانه آذرماه سال ۹۱ به دلیل مشکلات مالی تعطیل شد و بیش از ۴۰۰ کارگر آن بیکار شدند اما سال ۹۲ دوباره شروع به کار و خودروهای پیکاپ پارس خودرو (ریچ) و ام وی ام ۵۳۰ را نیز تولید کرد، سال ۹۴ نیز با رنگ‌آمیزی پراید، رنگ و مونتاژ ام‌وی‌ام ۵۳۰ و همچنین تولید بایک همچنان به فعالیت خود ادامه می‌داد.

عظیم خودرو بروجرد در سال ۹۶، خودروهای فوتون ساوانا و هن‌تنگ را مونتاژ می‌کرد و اکنون مدت‌هاست از تعطیلی آن می‌گذرد و ۱۸۰ کارگر آن با بیکاری دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

تیرماه امسال خوشبختانه کارگران این کارخانه حقوق معوق خود را دریافت کردند و دیگر طلبی از مدیران این کارخانه ندارند.

فاطمه مقصودی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در این‌باره، اظهار کرد: شرکت خودروسازی بروجرد مشکلات زیادی داشت.

وی تصریح کرد: جز سیاست‌های دولت است که واحدهای راکد را به حرکت در بیایند و به خط تولید برساند و مشکلات آن‌ها رفع شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس خاطرنشان کرد: یکی از واحدهای که مشکل داشت و برای آن‌وقت گذاشتیم و روی آن تمرکز کردیم همین شرکت خودروسازی بود به دلیل اینکه از اهمیت بالایی از لحاظ رونق اشتغال و اقتصادی برخوردار بود آن هم در منطقه‌ای که آمار بیکاری بالا است.

مقصودی اضافه کرد: این کارخانه با چند تا مشکل روبرو بود یکی اینکه مشکل مالکیتی داشت و مشکل بعدی حقوق معوق کارگران بود که مشکلات اقتصادی زیادی گریبانگیر آن‌ها شده بود مورد دیگر سرمایه‌گذاری بود که سرمایه‌گذار باید حتماً کمک می‌کرد.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های زیادی که در این راستا صورت گرفت توانستیم مشکلات کارگران را حل کنیم سری اول ۶ ماه از حقوق کارگران را از اموال عظیمی که مهروموم شده بود توسط دادستانی کل کشور با تشریح اوضاع‌واحوال کارگران از اموال عظیمی آزاد و به کارگران پرداخت شد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس ادامه داد: در مرحله بعد قوه قضاییه رأی را به غلامی داد که پای‌کار آمدند و سرمایه‌گذار در حال حاضر پای‌کار آمده است.

مقصودی با بیان اینکه تاکنون چندین جلسه با سرمایه‌گذار برگزار شده است، افزود: اشتغال جوانان بروجرد و راه‌اندازی کارخانه بسیار حائز اهمیت است.

وی اظهار کرد: تلاش‌های زیادی در این راستا صورت گرفت و در حال حاضر سرمایه‌گذار مستقر شده و تحویل گرفته و سرمایه‌گذار فرداموتورز هست که یکی از شرکت‌های مهم خودروسازی است.

نمایند مردم بروجرد در مجلس تصریح کرد: در حال حاضر حقوق کارگران به‌روز شده و ۲۸ تیرماه حقوق آن‌ها به‌روز شد و در حال حاضر هیچ‌گونه مطالبه‌ای ندارند.

مقصودی با بیان اینکه در حال حاضر برنامه زمان‌بندی برای شروع به کار و افتتاحیه مشخص شده است، افزود: در این زمان‌بندی مشخص شده که در سال اول سه هزار خودرو تولید خواهد شد و بعد برنامه آن‌ها به سمتی می‌رود که در سال ۲۴ هزار خودرو تولید داشته باشند و به قطب سوم ماشین‌سازی در کشور تبدیل می‌شود.

وی بیان کرد: این کارخانه ظرفیت ایجاد اشتغال ۱۲۰۰ جوان بروجردی را دارد و یک ظرفیت خوب برای شهرستان بوده و قابل توسعه است.

مقصودی ادامه داد: به‌کارگیری مجدد کارگرانی که زحمت این کارخانه را کشیده‌اند و تمام تلاش ما این است که در این شرکت از ظرفیت‌های بومی شهرستان در جهت ایجاد اشتغال استفاده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha