• سه‌شنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401050403075
  • منبع : نمایندگی همدان

شورای شهر همدان؛ از شعار مبارزه با فساد تا فروش زمین ۸ میلیارد زیر قیمت!

شورای شهر همدان؛ از شعار مبارزه با فساد تا فروش زمین ۸ میلیارد زیر قیمت!

ایسنا/همدان عضو شورای اسلامی شهر همدان اعلام کرد: ماجرای فروش زمین با هشت میلیارد تومان زیر قیمت به اصرار شهرداری و شورای شهر همدان صحت دارد. 

حمید بادامی‌نجات در گفت‌وگو با ایسنا، ادامه داد: چند ماه گذشته، یک قطعه زمین بزرگ تجاری در یکی از نقاط خوب شهر همدان توسط شهرداری با قیمت کارشناسی پایین به مزایده گذاشته شد و تنها شرکت کننده با همان قیمت برنده شد. 

وی اضافه کرد: در نهایت این مبلغ برای تصویب به شورا ارسال شد و با وجود تاکید زیاد توسط تعدادی از اعضا از جمله بنده، مخالفت‌ها کارساز نشد و اکثریت شورا به فروش زمین رای داد.  

بادامی‌نجات تصریح کرد: در نگاه اول به نظر می‌رسید زمین با قیمت پایین تر از قیمت منطقه ای به فروش می‌رسد و همین مسئله باعث پیگیری تعدادی از اعضای شورای مخالف فروش زمین شد و سرانجام هیات تطبیق با تدبیر و در راستای حفظ حقوق عامه مصوبه را در فرمانداری باطل کرد. 

عضو شورای شهر همدان افزود: پس از ابطال مصوبه، شورای شهر و شهرداری همچنان اصرار به فروش زمین به قیمت پایین داشت تا جایی که هیات حل اختلاف استان به ریاست استاندار، مخالفت هیات تطبیق را تایید و اجازه فروش زمین داده نشد. 

وی با طرح این سوال که چرا با وجود قیمت‌گذاری کارشناسان رسمی دادگستری زمین فوق به مبلغ بیش از ۲۲ میلیارد تومان، شهرداری و شورای شهر اصرار به فروش آن به مبلغ ۱۴ میلیارد تومان داشت، گفت: اصرار بیش از اندازه شهرداری و تعدادی از اعضا شورا باعث ایجاد شبهاتی شده که لازم است دستگاه‌های نظارتی ورود کنند. 

بادامی‌نجات با اشاره به اینکه شورای ششم شهر ادعا به مبارزه با فساد دارد اما به فروش زمین زیر قیمت هشت میلیارد تومان اصرار می‌ورزد، اظهار کرد: از افرادی که شعار مبارزه با فساد و جلوگیری از ایجاد رانت دادند و امروز موضوعاتی را پیگیری می‌کنند که شائبه رانت و فساد در آنها بالاست تعجب می‌کنم. 

به گزارش ایسنا، روزهای گذشته یکی از اعضای شورا اعلام کرده بود پرونده‌هایی در شورای شهر همدان است که باعث حساسیت بیشتر شده و از جمله مهم‌ترین آن می‌توان به فروش زمین با هشت میلیارد زیر قیمت اشاره کرد و این موضوع باعث شده نظارت بیشتری بر شهرداری داشته باشیم. حال سوال این است اگر برخی از اعضای شورا مقابل چنین موضوعاتی ایستادگی نکنند چه اتفاقی در شورای شهر همدان که مدت‌هاست حاشیه‌هایش بر متن غلبه دارد، می‌افتد؟ 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha