• سه‌شنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401050403149
  • خبرنگار : 50091

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

نباید ۹۰ درصد فکر مدیران آموزش و پروش مشغول امور کارپردازی باشد

نباید ۹۰ درصد فکر مدیران آموزش و پروش مشغول امور کارپردازی باشد

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: نباید ۹۰درصد فکر و ذهن مدیران آموزش و پروش مشغول امور کارپردازی باشد.

سید امیر شوشتری در آیین آغاز ساخت ۴۵ کلاس درس که در روستای زوزن خواف برگزار شد گفت: چرا مرزهای اموزش و تربیت را آن طور که باید نتوانستیم در آموزش و پرورش مراقبت کنیم؟ چون ۹۰درصد فکر و ذهن مدیران آموزش و پروش از سطح مدیر مدرسه تا مدیرکل مشغول امور کارپردازی و تامین اعتبارات و تجهیزات شده، که نباید این طور باشد.

وی افزود: کار مدیران در آموزش و پرورش امور تعلیم و تربیت است و همه دستگاه های اجرائی بایستی به کمک آموزش و پرورش که یک دستگاه عیال وار است و حدود ۵۰ درصد دولت را تشکیل می دهد بیایند.

وی گفت: آموزش و پرورش خراسان رضوی برای پیشبرد امور تعلیم و تربیت آماده همه ریسک ها شده و در تامین اعتبارات و امکانات آماده تهاتر و سرمایه گذاری با بخش های دولتی و خصوصی هستیم و از شهرداری ها و فرمانداران می خواهیم در جریان تغییر کاربری ها که آموزش و پرورش به آن ها نیاز دارد همکاری کنند.

وی مدارس را اماکن امنی دانست که به دلیل استحکام بنای مناسب در حوادث زلزله و سیل برای اسکان مردم از آن استفاده می شود.

وی گفت: در سند تحول پیش بینی شده تا از مدارس به عنوان مراکز فرهنگی محله استفاده شود و برای پیشبرد و پیشرفت کارها نیاز به زیرساخت‌های زیربنایی داریم و به همین منظور دست استمداد به سوی همه خیرین و ادارات دراز می‌کنیم.

مدیر آموزش و پرورش خواف هم در این آیین گفت: خواف به دلایل موالید و جمعیت سرریز کارکنان و کارگران معدنی، با کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی مواجه است.

روح اله غلام‌پور سدهی اعلام کرد: سرانه فضای آموزشی در سند تحول بنیادین ۸ و ۳۹ صدم درصد پیش بینی شده و این عدد در کشور ۵ و سه دهم و در خراسان رضوی ۴ و دو دهم است اما این رقم در خواف ۳ و دو دهم است.

وی اعلام کرد عملیات اجرایی ساخت ۴۵ کلاس درس با همکاری شرکت فولاد سنگان و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور آغاز شد که فاز اول آن در روستای زوزن است.

حسین اسدی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری خواف ضمن اشاره به مقوله مهم آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش خواف با کمبود ۱۵۳ کلاس درس و ۶۴۰ معلم روبرو است.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد سنگان نیز در این مراسم گفت: شرکت فولاد پیشتر در راستای مسئولیت های اجتماعی ۷ مدرسه را  ساخت و امروز مشارکت در ساخت ۴۵ کلاس درس را آغاز می کند.

سیدعلی شمسی نیا افزود: ۸۵ درصد کارکنان شرکت فولاد سنگان بومی هستند و آموزش و تربیت افراد تحصیل کرده جزو نیازهای منطقه است.

وی ادامه داد؛ این شرکت در حال اجرای طرح‌های توسعه‌ای است که با تکمیل آنها به حدود هزار نیروی انسانی جدید نیاز خواهد داشت.

وی به برخی مسئولان توصیه کرد: برای ایجاد شغل برای جوان منطقه نگاه یکجانبه به معادن نداشته باشند زیرا این معادن حداکثر تا ۵۰ سال آینده به پایان می رسد و لازم است چنین جوانان به سایر بخش ها از قبیل حوزه کشاورزی هدایت شوند.

 در مهر آتی، حدود ۴۲ هزار دانش آموز در ۳۲۰ مدرسه زیر نظر ۴۰۰۰ معلم مشغول به تحصیل می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha